Aż trudno uwierzyć, że to Coca-Cola. Nowa wersja napoju pozbawiona jest ważnego składnika

Coca-Cola wprowadza nowy produkt - bezbarwną wersję swojego najsłynniejszego napoju (zdjęcie poglądowe)
Coca-Cola wprowadza nowy produkt - bezbarwną wersję swojego najsłynniejszego napoju (zdjęcie poglądowe) flickr.com / fot. abdallahh / CC BY 2.0
Nowy hit tego lata - przezroczysta Coca-Cola. Bez kalorii, bez barwy, o lekko cytrynowym smaku. Nowy produkt o nazwie Coca-Cola Clear pojawi się w Japonii już 11 czerwca.

Coca-Cola znów eksperymentuje. Zaledwie kilka dni temu temu zdecydowała się wzbogacić swoją ofertę o mleko roślinne, zaś chwilę wcześniej wprowadziła na rynek napój zawierający alkohol. Tym razem oferuje colę w nowej, przezroczystej odsłonie, jak donoszą Wiadomości Handlowe.

Z powodu braku dodatku karmelu, wlana do szklanki Coca-Cola Clear wygląda jak zwykła woda gazowana. Smak jest jednak znajomy - przypomina podobno Colę Light z lekką nutą cytryny. Z tego powodu nasze zmysły są skonsternowane, bo, przyzwyczajone do brązowego koloru Coca-Coli, oczekują zupełnie innych wrażeń smakowych.

Przezroczysta Coca-Cola
Wejście na rynek wersji Clear związane jest z modą na bezbarwne napoje, która obecnie opanowała Japonię. W takiej wersji można już tam kupić herbatę z mlekiem, a nawet kawę. To, jak na przezroczystą Coca-Colę zareagują na Japończycy, będzie przesłanką do tego, czy warto ruszyć z dystrybucją w innych krajach. Na razie nie wiadomo, czy koncern zdecyduje się na wprowadzenie napoju na inne rynki.


Co ciekawe, bezbarwna wersja Coca-Coli była już kiedyś sprzedawana. Eksperyment miał już miejsce w latach 90., kiedy podobny produkt pojawił się na sklepowych półkach pod nazwą Tab Clear. Napój nie spotkał się wtedy z zainteresowaniem konsumentów i firma wycofała go ze sprzedaży. Niemniej jednak dzisiejszy rynek jest inny i może odgrzany pomysł spotka się z cieplejszym przyjęciem.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.