Liczba ofert pracy poleciała na łeb na szyję. Takiego tąpnięcia nie było od dwóch lat

W maju we wszystkich województwach odnotowaliśmy spadek liczby internetowych ofert pracy na dwucyfrowym poziomie
W maju we wszystkich województwach odnotowaliśmy spadek liczby internetowych ofert pracy na dwucyfrowym poziomie Jakub Orzechowski/Agencja Gazeta
Barometr Ofert Pracy to wskaźnik pokazujący, jak zmienia się liczba propozycji zawodowych publikowanych w internecie na przestrzeni miesięcy. Właśnie zanotował ogromny spadek – to największe tąpniecie od sierpnia 2016 roku.

W momencie, w którym pojęcie rynku pracownika rządzi w dyskursie publicznym, informacja o spadku liczby ofert pracy jest mocno zaskakująca. A jednak stało się. Barometr Ofert Pracy, przygotowywany przez Katedrę Makroekonomii WSIiZ w Rzeszowie oraz Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych wykazał, że liczba ofert pracy w maju spadła w ujęciu miesięcznym o 14,8 pkt (do poziomu 263,2 pkt). To pierwszy spadek po 3 miesiącach nieprzerwanych wzrostów i pierwszy, tak duży, od niemal 2 lat.

Oferty pracy w internecie
- W maju we wszystkich województwach odnotowaliśmy spadek liczby internetowych ofert pracy na „dwucyfrowym poziomie” - podaje BIEC. Organizacja zastrzega jednak, że na ten moment spadek należy traktować jako jednorazowy, „nie nosi on bowiem oznak tendencji”.

Wyniki ogłoszone przez BIEC gryzą się też z najnowszymi statystykami podanymi przez GUS. Wynika z nich, że na koniec I kwartału liczba wolnych miejsc w gospodarce wynosiła 152,4 tys. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza to wzrost o 28,3 proc, a odnosząc to do końcówki ubiegłego roku – o 29,4 proc.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.