Płatny dostęp do popularnej funkcji Facebooka. Ujawniono ceny za korzystanie z usługi

Facebook rozpoczął testy, polegające na wprowadzeniu płatnego dostępu do zamkniętych grup
Facebook rozpoczął testy, polegające na wprowadzeniu płatnego dostępu do zamkniętych grup 123rf.com/pixinoo/zdjęcie seryjne
Facebook rozpoczął testy, polegające na wprowadzeniu płatnego dostępu do zamkniętych grup. Dzięki temu administratorzy mają się skoncentrować na podnoszeniu ich atrakcyjności.

Płatne grupy na Facebooku
Zamknięte grupy na Facebooku cieszą się bardzo dużą popularnością. W niektórych wypadkach ich liczebność idzie w dziesiątki tysięcy osób. Mark Zuckerberg postanowił pozwolić administratorom zmonetyzować tę popularność poprzez opłaty subskrypcyjne. Użytkownicy będą mogli przesyłać pieniądze za pomocą aplikacji mobilnej Facebooka.

Na razie rozpoczęła się faza pilotażowa, która objęła między innymi grupę Declutter My Home. Widełki, w ramach których mogą poruszać się admini, wahają się od 4,99 do 29,99 dolara miesięcznie. DMH ustalił je na poziomie 14,99 dolara. W zamian użytkownicy dostają dostęp do treści, treningi i przeprowadzane na żywo sesje Q&A. Firma nie ujawniła, czy w przyszłości możliwość wprowadzenia opłat dostaną wszyscy.

Jak widać, Facebook szuka sposobów, w jaki sposób wyciągnąć od swoich użytkowników pieniądze. W pierwszym kwartale 2018 roku platforma miała 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Wcześniej, jeszcze w trakcie przesłuchania przez Kongresem, Mark Zuckerberg snuł rozważania nad wprowadzeniem czegoś w rodzaju abonamentu. Gdyby do tego doszło, część treści zniknęłoby za paywallem.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.