Jedna z najsłynniejszych polskich firm technologicznych sprzedana. Gigantyczna kwota transakcji

Poznańska spółka Fibaro została kupiona przez Grupę Nice za 250 mln złotych
Poznańska spółka Fibaro została kupiona przez Grupę Nice za 250 mln złotych mat. pras.
Poznańska spółka Fibaro, która specjalizuje się w tzw. smart home została kupiona przez Grupę Nice. Nowy właściciel Fibaro działa w ponad 100 krajach, a jego produkty powstają w 12 państwach na świecie. Wartość transakcji to 250 mln złotych.

Fibaro to jedna z bardziej rozpoznawalnych polskich spółek technologicznych. Firma zajmuje się produkcją urządzeń dla inteligentnych domów – w ciągu kilku lat dotarła do ponad 100 krajów na świecie.

W ubiegłym roku została doceniona przez Apple, który wprowadził jej produkt do swojego sklepu. Amerykanów zachwycił Flood Sensor – inteligentny, bezprzewodowy czujnik, współpracujący z platformą HomeKit, który poinformuje użytkownika o możliwym zalaniu mieszkania.

Teraz Fibaro staje się elementem większej układanki. Poznańska spółka została w całości przejęta przez Grupę Nice, międzynarodową firmę, która swoją siedzibę ma we Włoszech. Nice zajmuje się automatyką domową i rozwiązaniami z dziedziny bezpieczeństwa dla domu.

– Transakcja, do której doszło wczoraj w Warszawie to olbrzymia szansa na dalszy rozwój naszego systemu smart home oraz pozostałych rozwiązań IoT, nad którymi pracują działy R&D w Poznaniu i Zielonej Górze” – powiedział po podpisaniu umowy Maciej Fiedler, CEO Fibar Group S.A.


– Zdecydowaliśmy się na ofertę Nice, ponieważ poszukiwaliśmy inwestora, który nie tylko pozwoli marce FIBARO dalej rozwijać się w zaplanowanym przez nas kierunku, ale również zapewni nam środki na dalsze badania i sam skorzysta z naszego zaawansowanego technologicznie know-how. Wzbogaci to również portfolio produktów obu firm – dodał Fiedler.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.