Przez ten błąd gra zaliczyła totalną klapę. Jej fan naprawił go po 5 latach w banalnie prosty sposób

Gra Aliens: Colonial Marines zapowiadała się bardzo dobrze, po premierze została jednak zmiażdżona w recenzjach
Gra Aliens: Colonial Marines zapowiadała się bardzo dobrze, po premierze została jednak zmiażdżona w recenzjach youtube.com/Gamezilla
Wydana w 2013 roku gra Aliens: Colonial Marines zapowiadała się bardzo dobrze, po premierze została jednak zmiażdżona w recenzjach. Jednym z przyczyn jej porażki był bardzo niski poziom sztucznej inteligencji. Po latach okazało się, że można było go naprawić w bardzo prosty sposób.

- Kampania singlowa w Aliens: Colonial Marines to jakieś pięć, może pięć i pół godziny grania. Miałem dość po godzinie. Po trzech chciałem sobie odgryźć którąś kończynę, jak zwierzę schwytane w potrzask – pisał 5 lat temu o Aliens: Colonial Marines recenzent portalu gram.pl.

Wśród całej litanii zarzutów pojawił się również wątek sztucznej inteligencji, która była, mówiąc potocznie – całkowicie skopana. Graczy irytowało głównie to, że potwory wręcz pchały się na muszki ich karabinów, sprawiając wrażenie pozbawionych instynktu samozachowawczego.

Po latach ten poważny błąd naprawił jeden z graczy. Okazało się, że wystarczyło zmienić jedną literę w kodzie pliku instalowanego z grą. Użytkownik jamesdickinson963 we wpisie na portalu ModDB wyjaśnia, że źle napisana linijka kodu przestała działać. A odpowiadała ona za przypisanie potwora do lokalizacji, dzięki czemu ten wiedział, w jaki sposób ma się poruszać.


Cała zmiana polegała na usunięciu literki w jednym z plików .INI, znajdującym się domyślnie w lokalizacji Dokumenty\My Games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config\PecanEngine.ini. Ten kod to:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather

i należy w nim wykasować literę „a”:
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether

Efekt tej drobnej korekty jest zdumiewający. Tak wygląda Aliens: Colonial Marines przed przeprawieniem kodu:


A tak już po dokonaniu całej operacji:
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.