H&M szuka nowego pomysłu na siebie. Niebawem poczujemy zapach perfum tej sieci

W połowie sierpnia H&M wprowadzi do sprzedaży 25 zapachów perfum.
W połowie sierpnia H&M wprowadzi do sprzedaży 25 zapachów perfum. Fot. 123rf.com
Aż 25 różnych zapachów ma liczyć kolekcja perfum, która powinna trafić do sklepów w połowie sierpnia. Relatywnie niedrogie perfumy są kolejnym krokiem w rozwoju działu urody szwedzkiej firmy – jakby nie było – dotychczas odzieżowej. Być może słabnącą pozycja firmy na swoim tradycyjnym polu działania zachęca do szukania alternatyw.

Mniej więcej od 20 do 100 złotych będzie kosztować flakonik perfum opracowanych przez H&M. Stworzone we współpracy z Olivierem Pescheux i Nisrine Grillie z Givaudan pachnidła podzielono na trzy linie – albo kategorie: The Singles, The Reveries oraz The Essences. Różnią się one nie tylko opakowaniami i sposobem produkcji, ale też ceną.

Pierwsze z wymienonych to linia najprostsza, o raczej słodkim zapachu (choć trudno przewidzieć, jaki będzie „zapach t-shirtu”). W drugiej znajdą się bogatsze mieszanki zapachowe, a w trzeciej – intensywne aromaty m.in. drzewa sandałowego czy paczuli – wylicza magazyn „Elle”. Wszystkie perfumy mają zaprojektowane dla firmy buteleczki, wzorowane na perfumach sprzed dziesięcioleci.

H&M uruchomiło swój dział beauty w 2015 r., wprowadzając do sprzedaży aż kilkaset kosmetyków jednocześnie i rozwijając go z roku na rok w coraz szybszym tempie. Jak podkreślała projektantka konceptu H&M Beauty Sara Wallander, chodziło o „modę do twarzy”.


Co ciekawe, nowy koncept – i cały wysiłek skierowany na tworzenie „mody do twarzy” oraz innych produktów kosmetycznych – pojawił się w momencie, gdy zaczęła słabnąć rynkowa pozycja H&M. W 2013 r. firma straciła pozycję lidera rynku na rzecz hiszpańskiego Inditexu, wkrótce później przegapiła internetową ofensywę e-sklepów, wychodząc z założenia, że po ubrania klienci zawsze pójdą do sklepu tradycyjnego.

Założenie okazało się błędne – i gdy na początku tego roku inwestorzy dostali do rąk wyniki finansowe firmy, to po pierwszej euforii (bo sprzedaż jest wcale nie najgorsza) doczytali się, że w tym roku sieć raczej nie spodziewa się wzrostu sprzedaży. Kolekcja kosmetyków i dynamiczny rozwój oferty sieci w nowym segmencie wydają się być próbą znalezienia nowego pomysłu na siebie – i na handel w internecie.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.