Wielkie podwyżki w Polsce. Wiemy, dlaczego ceny żywności znowu pójdą w górę

Ceny w polskich sklepach mogą w najbliższej przyszłości skoczyć o 15 procent
Ceny w polskich sklepach mogą w najbliższej przyszłości skoczyć o 15 procent fot. Agnieszka Sadowska / Agencja Gazeta
Cena za zboże bije rekordy, a w polskich skupach próżno czekać na spadek cen. Susza i upały, które masakrują plony, tylko pogarszają sytuację. Będzie coraz drożej – ostrzegają eksperci.

Na najważniejszej dla Europy giełdzie rolnej w Paryżu cena pszenicy skoczyła o kolejne 2 proc. Zboże kosztuje teraz 202,5 euro za tonę, a to najwyższa cena od lipca 2015 r. Na amerykańskiej giełdzie pszenica zdrożała o 3 proc (200,8 dol. za tonę).

Podobna rzecz ma się z kukurydzą, a, jak przekonuje prof. Krystyna Świetlik z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w rozmowie z money.pl, pszenica i kukurydza to produkty strategiczne, które mogą mieć wpływ na ceny w polskich sklepach.

Fala upałów powoduje susze
Co więcej, nawiedzające Polskę i Europę susze niszczą plony i z tego powodu zbiory zapowiadają się w tym roku wyjątkowo marnie. To również może wywindować ceny surowców.

Zapowiada się więc, że czeka nas spora podwyżka cen. Ekspertka prognozuje, że w najbliższym czasie za żywność trzeba będzie płacić nawet 15 proc. więcej.

Alarmujące wzrosty cen można zaobserwować nie tylko w sektorze spożywczym. Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, również ceny paliw oraz prądu dobijają rekordowych wysokości.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.