Mały warzywniak zrobił coś, czego markety nie umieją. Zlikwidowali problem plastiku

W tym sklepiku foliowej torby nie uświadczysz
W tym sklepiku foliowej torby nie uświadczysz Facebook.com / Na Wypasie
Idziesz do supermarketu – warzywa i owoce każą pakować do osobnych plastikowych torebek. Idziesz na bazar – musisz prosić sprzedawcę, by jabłko i gruszka mogły być w tej samej torebce albo luzem. Tymczasem warzywniak w podwarszawskich Łomiankach rozwiązał problem z torebkami niemal całkowicie.

Arkadiusz Śmigasiewicz ze wspólnikiem prowadzi w tym mieście sklep "Na Wypasie. Warzywa Owoce Zdrowa Żywność". Z plastikowych torebek zrezygnował świadomie i po namowach klientów.

– Całkowicie zrezygnowaliśmy z toreb z tworzyw sztucznych. Dostępne są jedynie opakowania papierowe, bezpłatne – mówi Śmigasiewicz, cytowany przez serwis DlaHandlu.pl.

Jednym krokiem zrobił więc coś, czego większość sklepów w Polsce nie chce i nie potrafi uczynić. Bez wprowadzania ustaw, opłat i systemu kar. Teraz do foliowych torebek pakuje jedynie ogórki kiszone na wagę. Wszystko inne wkłada do papierowych torebek – bezpłatnie.

I – jak mówi – sporo toreb do niego wraca, można więc wykorzystać je ponownie. Tym bardziej, że jego zdaniem torby papierowe są dużo lepszej jakości.

– Ilość toreb foliowych, jaką zużywaliśmy była nas największymi bodźcem do zmian, klienci również zwracali na to uwagę. Jest to droższe rozwiązanie od foliowych toreb, ale uznanie klientów oraz świadomość, że choć w małym stopniu możemy dołożyć swoją cegiełkę, by zadbać o środowisko jest bezcenna – wyjaśnia Śmigasiewicz.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.