Morawiecki rusza z programem 300+. Na razie wydał pokaźną sumę na... ulotki

W taki sposób wyglądają ulotki, które zostały rozdane dzieciom pod koniec roku szkolnego
W taki sposób wyglądają ulotki, które zostały rozdane dzieciom pod koniec roku szkolnego www.mpips.gov.pl
Rząd rozdysponował pierwsze środki z programu „Dobry Start”, dzięki któremu rodzice dzieci mają dostać pieniądze na zakup podręczników. Zostały one spożytkowane na ulotki informujące o założeniach akcji. Na ten cel poszło prawie 250 tys. złotych.

Uśmiechnięty (bądź zdenerwowany – trudno stwierdzić) premier Mateusz Morawiecki siedzi otoczony grupką dzieci. Powyżej informacja o tym, że dzięki programowi „Dobry start” rodzina otrzyma 300 zł na dziecko na skompletowanie wyprawki szkolnej. W taki sposób wyglądają ulotki , które zostały rozdane dzieciom pod koniec roku szkolnego. Część z nich miała być rozdawana podczas godzin wychowawczych, część – jako dodatek do świadectwa.

Program "Dobry start"
Na ulotkach nie ma informacji dotyczącej tego, w jaki sposób można ubiegać się o pieniądze. Mimo tego, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odżegnuje się od zarzutów prowadzenia agitacji wyborczej w szkołach, która jest zabroniona przez prawo oświatowe.

– Celem akcji informacyjnej było dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców z informacją o zasadach ubiegania się o świadczenie – zadeklarował resort w odpowiedzi na pytanie OKO.press.

Jaki był koszt tej operacji? Z odpowiedzi na interpelację złożoną przez Stanisława Tyszkę z Kukiz’15 oraz Joannę Augustynowską z PO wynika, że druk i dystrybucja ulotek kosztowały łącznie 242,8 tysięcy złotych.

Co ciekawe, OKO.press otrzymało zupełnie inną odpowiedź. Z maila resortu wynika, że koszt kampanii zamknął się w kwocie...131 tys. złotych.

Łączny budżet programu 300+ to niespełna 1,4 mld złotych. Jak ujawniła posłanka PO Kinga Gajewska, wydatki na „Dobry start” w 2018 roku zostaną pokryte ze „środków zaplanowanych w ustawie budżetowej na realizację Programu Rodzina 500+.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.