Tanie rosyjskie sklepy jednak w Polsce nie powstaną. Klientów mogły odstraszyć obskurnym wyglądem

Sieć Svetofor jeszcze w tym roku planowała otworzyć w Polsce osiem sklepów
Sieć Svetofor jeszcze w tym roku planowała otworzyć w Polsce osiem sklepów Fot. svetofor-nsk.ru
Rosyjska sieć supertanich dyskontów Svetofor zrezygnowała z podboju Polski, jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl. Rosjanie mieli plany utworzyć sklepy pod marką Mere jeszcze w tym roku. Polski rynek okazał się jednak zbyt konkurencyjny.

Jak pisaliśmy zaledwie 10 dni temu, dyskonty Svetoforu, których maksymą są niskie ceny i serwowanie produktów z najniższej dopuszczalnej przez przepisy jakości, planowały handlową ekspansję Polski. Rosyjska sieć zamierzała otworzyć w naszym kraju docelowo 105 sklepów.

Dziennikarze portalu wiadomoscihandlowe.pl dotarli jednak do dostawców negocjujących z firmą Torgservis, która miała pomóc w rozwijaniu nowej sieci sklepów. Okazało się, że firma poinformowała część swoich kontrahentów o zwijaniu biznesu z Polski.

Zapytany o sytuację przedstawiciel Torgservis odpowiedział krótko. – Firma Torgservis wycofała się z Polski. Projekt jest zamknięty – brzmiał komunikat.

Pomysł najwyraźniej u nas nie chwycił. Polski konsument jest wymagający - oczekuje towarów o niskiej cenie, lecz zarazem wysokiej jakości, dodatkowo podanych w atrakcyjny sposób. Koncept poustawianych w kartonowych pudłach produktów mógł się wydać Polakom niewystarczająco wyrafinowany.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.