Bartosz Mańkowski

Być czy nie być. To jedno z ważniejszych pytań w dziejach ludzkości. Wielokrotnie pozwalało odpowiedzieć człowiekowi na jego wewnętrzne dylematy i przetestować jego siłę w trudnych momentach. Jest to również pytanie, na które powinna odpowiedzieć sobie każda firma chcąca rozpocząć swoją kampanię w internecie. Reklama w internecie działa jak przysłowiowy kij o dwóch końcach. Z jednej strony stawia przed każdą firmą ogromną szansę na pozyskiwanie większej ilości klientów, zwiększenia rozpoznawalności marki… a z drugiej stanowi dla niej ryzyko. Najmniejszym z tych ryzyk jest nieprzemyślane rozdysponowanie budżetu marketingowego.

Marcin Brzeziński

97% polskich firm korzysta z Internetu. Ponad połowa z nich inwestuje w reklamę w Google. Te rewelacje przynosi najnowszy raport dotyczący aktywności polskiego biznesu w Internecie, przygotowany przez IAB Polska oraz Ministerstwa Rozwoju i PwC. Pozornie mogłoby się wydawać, że poniższe zestawienie wygrywa "E-mailing do własnej bazy mailingowej". Nie byłoby w tym nic dziwnego, bo od wielu lat na polskim rynku mamy FreshMail i inne usługi, które starają się maksymalnie uprościć i zautomatyzować tę formę marketingu. Niemniej gdy przyjrzymy się temu zestawieniu bliżej, z łatwością dostrzeżemy, że polski rynek reklamy internetowej, zdominowało Google.