Znika jeden z charakterystycznych szyldów, znany każdemu, kto po Polsce porusza się samochodem. Od maja 2017 roku bezpowrotnie zostaną zdjęte szyldy marki Statoil. Pojawi się za to zupełnie nowe logo firmy, która wykupiła sieć stacji.
Co można kupić osobie, która ma już wszystko? To pytanie pewnie każdy zadaje sobie przynajmniej raz w roku. Zwłaszcza w okresie przedświątecznym. Apelujemy jednak o spokój – podajemy pomocną dłoń. Oto prezenty dla tych, którym, przynajmniej teoretycznie, do szczęścia już nic nie potrzeba.
Ta historia to przestroga dla wszystkich, którzy lubią albo chcą zabłysnąć w konkursach na innowacje szacownych instytucji z USA. Dron House z Piaseczna, projektanci dronów, wzięli udział w publicznym konkursie Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) na system kierowania ruchem powietrznym dronów. Ich zgłoszenie przepadło, by potem odnaleźć się już jako projekt NASA.
Chiński producent dronów – EHang, być może opracował urządzenie, które jest w stanie rozwiązać problem uciążliwych dojazdów do pracy. Ich główną przyczyną są korki lub słabo funkcjonująca komunikacja miejska. Poradzić sobie z tymi bolączkami może pierwszy w historii pasażerski dron – EHang184, który został zaprezentowany na targach CES w Las Vegas.
Producent słynnych procesorów potrafi zaskakiwać. Prezes Intela Brian Krzanich twierdzi, że w przyszłości pokazy fajerwerków zostaną zastąpione przez drony. Jak powiedział, tak zrobił. Jego firmie jako pierwszej na świecie się to udało, a przy okazji pobiła rekord Guinnessa.
Piątka miłośników lotnictwa z Gliwic projektowała drony zanim to stało się modne. Zaczęło się od koła naukowego High Flyers na Politechnice Śląskiej 5 lat temu. Dziś uruchamiają własną linię produkcyjną. – Aktualnie mamy zamówienia głównie z branż budowlanej, geodezyjnej i rolniczej – tłumaczy w rozmowie z Innpoland.pl Tomasz Siwy, dyrektor handlowy spółki Novelty RPAS.
Incydent na warszawskim lotnisku Okęcie, kiedy to dron omal nie doprowadził do katastrofy lotniczej, czy też ten z niemiecką kanclerz Angela Merkel, kiedy to dosłownie obok niej pojawił się bezzałogowiec, wzbudzając panikę wśród oficerów ochrony, wszystko to dało do myślenia pracownikom Biura Ochrony Rządu. Zagrożenie atakami terrorystycznymi, które w opinii służb specjalnych jest realne, spowodowało, że BOR chce mieć narzędzie do walki z dronami.
Przez jednych traktowane niczym zabawki, dla innych to narzędzie pracy. Czy ktoś chce czy nie, drony opanowały przestrzeń powietrzną. Niemal codziennie powstają nowe, które niekiedy zaskakują swoimi umiejętnościami. Do tego ciężko pracują na swoje utrzymanie. Potrafią wyprowadzić psa, zarybić jezioro czy policzyć jelenie w parku narodowym.
Kilkaset najnowocześniejszych bezzałogowych statków powietrznych, które już niebawem będą na wyposażeniu armii, stacjonować ma w Mirosławcu. To jednak nie tylko hangary, magazyny i cała związana z tym infrastruktura, ale również miejsca, z których operatorzy kierować będą maszynami. Staniemy się jednym z nielicznych krajów NATO z zabójczymi dronami.
Politechnika Wrocławska na terenie byłego lotniska wojskowego w Oleśnicy uruchomi ośrodek badawczo rozwojowy. W nowo powstałym centrum naukowym mają być m. in. prowadzone badania nad dronami czy dla przemysłu samochodowego i kolejowego.
Opinie na temat patentów są podzielone – z jednej strony pozwalają one chronić własność intelektualną twórców i zabezpieczają przed wykorzystaniem technologii przez konkurencję, z drugiej zaś mogą hamować rozwój i wdrażanie nowych produktów. Ale patent to także sprytne zabezpieczenie się na przyszłość – wiedząc, że konkretny wynalazek prędzej czy później powstanie, firmy wydają setki milionów dolarów chcąc zapewnić sobie prawa do najbardziej niesamowitych technologii. Nawet takich, których wytworzenie będzie możliwe dopiero za kilkadziesiąt lat.
Samolot Embraer ERJ Lufthansa-195, lecący z Monachium do Warszawy, podchodził do lądowania w stolicy, kiedy załoga będąc 2,5 tys. stóp nad ziemią zgłosiła, że była blisko zderzenia z…dronem, który naruszył przestrzeń powietrzną – donosi serwis Avherald.com.
Gdy w lutym w Zjednoczonych Emiratach Arabskich odbywał się konkurs Drones for Good, jeden z półfinalistów szczególnie przyciągał uwagę: Robolifeguard. Przyciągał, bo był to jedyny projekt z Polski.
Polskie uczelnie wyższe będą pracować wspólnie z Polską Grupą Zbrojeniową nad systemem obrony przeciwlotniczej krótkiego zasięgu „Narew”. Wspólne prace badawczo – rozwojowych pozwolą na stworzenie nie tylko nowych miejsc pracy, ale również na kształcenie specjalistów w zakresie technologii rakietowych.
Użytkownicy, którzy będą chcieli używać dronów do celów komercyjnych, będą musieli odbyć szkolenie lotnicze, a następnie zdać egzamin. Tak wynika z nowelizacji przepisów przygotowywanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC), które dotyczą dwóch rozporządzeń regulujących zasady korzystania z bezzałogowych statków powietrznych.
Brytyjczycy chcieliby, żeby polski przemysł zbrojeniowy dołączył do prac nad uzbrojeniem w bombę szybującą Watchkeepera. To bezzałogowy samolot, który Wielka Brytania oferuje naszemu wojsku w ramach przetargu na drona średniego zasięgu.
Jaka pogoda jest najbardziej odpowiednia do lotu, w jaki sposób ominąć linie wysokiego napięcia i czy maszyna leci zgodnie z prawem lotniczym - tego między innymi uczą się operatorzy dronów w Ośrodku Szkolenia Operatorów Bezzałogowych Statków Powietrznych. Pilotem może zostać praktycznie każdy, ale za kurs trzeba słono zapłacić.
Największa i najnowocześniejsza serwerownia w Europie powstaje w Poznaniu. Ma być gotowa do użytku pod koniec roku. W obiekcie znajdzie się 100 tys. serwerów. Nad jej bezpieczeństwem czuwać będą nie tylko strażnicy, ale i specjalne drony.
– Polskie miasta i gminy wykorzystują drony do egzekucji zaległych podatków. Wykorzystują je np. do tworzenia precyzyjnych map, na których można wykryć nielegalne budowle – pisaliśmy niedawno. Ale drony to nie tylko państwowa inwigilacja obywateli czy rakiety wystrzeliwane przez armię.
Polskie miasta i gminy wykorzystują drony do egzekucji zaległych podatków. Wykorzystują je np. do tworzenia precyzyjnych map, na których można wykryć nielegalne budowle.
Bezzałogowe statki powietrzne (ang. unmanned aerial vehicle, UAV), czyli drony, zyskują obecnie masową popularność. To już nie tylko gadżet popkultury, a źródło cennych rozwiązań w zakresie zarządzania różnymi sferami życia człowieka. Drony sukcesywnie wkraczają do naszej codzienności, wykorzystywane do celów publicznych, komercyjnych, jak i prywatnych.
Współczesna technologia służąca pomocą dla rolnictwa z każdym rokiem dostarcza coraz to nowych rozwiązań usprawniających cały proces produkcji rolnej. Wykorzystanie nawigacji satelitarnej, sterowanie laserowe przy procesie równania gleby, czy automatyczna regulacja ciśnienia w oponach - elementy te stają się powoli standardem, w dobrze zorganizowanych i funkcjonujących wielkoobszarowych gospodarstwach.
W styczniu tego roku amerykańska telewizja informacyjna CNN uzyskała specjalne rządowe zezwolenie na testowanie dronów wyposażonych w kamery. Celem testów jest wypracowanie zasad używania dronów do gromadzenia i publikowania informacji przez media. W Polsce ten etap trochę przeskoczyliśmy, dronów się po prostu używa.
Znika jeden z charakterystycznych szyldów, znany każdemu, kto po Polsce porusza się samochodem. Od maja 2017 roku bezpowrotnie zostaną zdjęte szyldy marki Statoil. Pojawi się za to zupełnie nowe logo firmy, która wykupiła sieć stacji.
Co można kupić osobie, która ma już wszystko? To pytanie pewnie każdy zadaje sobie przynajmniej raz w roku. Zwłaszcza w okresie przedświątecznym. Apelujemy jednak o spokój – podajemy pomocną dłoń. Oto prezenty dla tych, którym, przynajmniej teoretycznie, do szczęścia już nic nie potrzeba.
Ta historia to przestroga dla wszystkich, którzy lubią albo chcą zabłysnąć w konkursach na innowacje szacownych instytucji z USA. Dron House z Piaseczna, projektanci dronów, wzięli udział w publicznym konkursie Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) na system kierowania ruchem powietrznym dronów. Ich zgłoszenie przepadło, by potem odnaleźć się już jako projekt NASA.
Chiński producent dronów – EHang, być może opracował urządzenie, które jest w stanie rozwiązać problem uciążliwych dojazdów do pracy. Ich główną przyczyną są korki lub słabo funkcjonująca komunikacja miejska. Poradzić sobie z tymi bolączkami może pierwszy w historii pasażerski dron – EHang184, który został zaprezentowany na targach CES w Las Vegas.
Producent słynnych procesorów potrafi zaskakiwać. Prezes Intela Brian Krzanich twierdzi, że w przyszłości pokazy fajerwerków zostaną zastąpione przez drony. Jak powiedział, tak zrobił. Jego firmie jako pierwszej na świecie się to udało, a przy okazji pobiła rekord Guinnessa.