NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

  • Firmy ciągle niestety w swoich politykach bezpieczeństwa zapominają o drukarkach, które tak naprawdę są w pełni wartościowym komputerem
    Niepozorna, a potrafi narobić tylu szkód. O co musisz zadbać, by nie wbiła ci noża w plecy?

    Postęp zmienił postrzeganie bezpieczeństwa w świecie biznesu. Dziś nie wystarczy już, że po wyjściu z biura zamkniemy drzwi na kłódkę, a fundusze ulokujemy w banku. Obecnie trudno mówić o bezpiecznej firmie bez należytej troski o jej prywatność w sieci. Wszechobecność działających online komputerów wystawiają bowiem biznes na niejedno zagrożenie.

  • W najnowszym spocie HP grający rolę sprytnego hakera Christian Slater uzmysławia, jak duże szkody mogą poczynić luki w zabezpieczeniach ignorowanych przez nas urządzeń komputerowych
    Christian Slater ostrzega. Mylisz się, jeśli sądzisz, że ten problem nie dotyczy twojej firmy

    Marzec 2016. Tysiące drukarek na amerykańskich uczelniach, w szkołach średnich i biurach zaczyna drukować jedną i tę samą ulotkę. Na kartkach wypluwanych z urządzeń, które zachowują się, jakby opętał je wirtualny demon, pojawiają się zdobione swastykami antysemickie treści. Użytkownicy przecierają ze zdumienia oczy, czytając szerzącą nienawiść odezwę.

  • Smartphony i inne urządzenia mobilne sprzyjają ciągłej kontroli zapowiadanej pogody
    Aura online. Sprawdziliśmy, jak Polacy badają ''co na niebie piszczy''

    Czego w Polsce nie możemy być pewni? Wysokości podatków? Stabilności zatrudnienia? A może przepisów gospodarczych? Niewykluczone, że wszystkiego po trochu, ale ostatnimi czasy w naszym kraju największy kłopot sprawia nam... pogoda. Nie raz przecież ukazywała już swoje zmienne i zdradliwe oblicze. Dlatego coraz częściej kierujemy wzrok w stronę tych narzędzi, które pozwolą przechytrzyć nam kapryśną aurę.

  • Przedsiębiorca Artur Kurasiński i mentor Paweł Tkaczyk opowiedzieli słuchaczom Centrum Przedsiębiorczości Smolna, jak budować z głową start-upowy biznes
    O tym nie powinien zapominać żaden start-upowiec. Eksperci zdradzają, co w tym biznesie jest na wagę złota

    Dla start-upów fundusze są jak tlen – bez nich giną. Dlatego tyle uwagi poświęca się temu, jak zapewnić im stały dopływ finansowego paliwa. Kapitał od inwestorów, granty w ramach konkursów, dotacje z Brukseli. Zaraz... czy o czymś nie zapominamy? Każda firma, a więc i start-up, żyje głównie dzięki klientom. I to o ich uwagę musi zabiegać zawsze na pierwszym miejscu.

  • W Biurze Tłumaczeń Diuna w Warszawie panują zasady pracy charakterystyczne dla tzw. ''organizacji turkusowej''
    Biuro tłumaczeń inne niż wszystkie. Tutaj pracownicy pracują z hamaków, a do drzwi puka sam IPN

    Zatrudniają na umowę o pracę, w biurze mają luźną atmosferę, angażują się w pożyteczne akcje, a także pomagają IPNowi. – Wiemy, że z jednej strony bez naszych tłumaczeń świat się nie zawali, ale z drugiej płynność prowadzenia biznesu przez naszych klientów często od nich właśnie zależy. I po to jesteśmy – mówi w rozmowie z serwisem INNPoland Piotr Kolasa, współwłaściciel Diuny, która niemal zaraz po powstaniu znalazła się w dziesiątce najlepszych biur tłumaczeń w Polsce.

  • Marcin Dyszyński i Robert Chmielewski stworzyli platformę ShareSpace, która buduje pomost między centrami coworkingowymi a mikrofirmami i start-upami
    W biznesie też warto się dzielić. Polacy stworzyli platformę, która wyrasta z tego przekonania

    Dzielić się czymś w biznesie? Kiedyś było to nie do pomyślenia. Firma uchodziła za uosobienie własności prywatnej w najczystszej postaci. Własne biuro i sprzęt, własne zyski, ale i straty. Wolność i odpowiedzialność w jednym. Nieprzypadkowo mówiło się o tej działalności jako o pracy wyłącznie na własny rachunek. Dzisiaj taki model funkcjonowania biznesu odchodzi jednak powoli do lamusa.

  • Uczestnicy warszawskiego półfinału ABSL Start-Up Challenge wraz z Januszem Dziurzyńskim z firmy P&G, która jest głównym sponsorem konkursu dla start-upów
    Najlepszy warszawski start-up wybrany. Ta firma zmierzy się w finale Start-Up Challenge

    Dawid pokonał Goliata. Taka historia w świecie biznesu zawsze wywołuje niemałe poruszenie. Czy jednak Dawid i Goliat są skazani na odwieczną walkę ze sobą? Nie mogą być przyjaciółmi? Do takiej właśnie partnerskiej relacji zachęca konkurs Start-Up Challenge, który promuje ideę ściślej współpracy wielkich międzynarodowych korporacji z małymi lokalnymi start-upami.

  • Niejeden właściciel niedużego biznesu może stracić głowę bombardowany różnymi sprawami przez telefon. Można jednak skorzystać z narzędzi, które zaradzą na ten problem.
    Nie musisz być recepcjonistą. Idealny patent na ciągłe telefony w biurze

    ''Co z tym zamówieniem?'' Po wyjaśnieniu wątpliwości chwila ciszy i zaraz kolejny dzwonek: ''Przepraszam, wysłałem Wam 10 minut temu maila, czemu jeszcze nie dostałem odpowiedzi?''. Następny dzwoniący delikwent w dyplomację się już nie bawi i wprost wypala: ''Weźmiecie się tam wreszcie do roboty, czy nie?''. Brzmi znajomo?

  • Przeprowadzane w Polsce szkolenia zbyt często przypominają uczelniane wykłady. Eksperci proponują inną ścieżkę edukacji
    5 minut, a zmienia wszystko. Bez tej metody edukacji daleko nie zajedziemy

    Sztuka dla samej sztuki. Kto nie słyszał o wielogodzinnych wykładach, na których słuchacze umierają z nudów. O bezużytecznych kursach, na które masowo wysyłają bezrobotnych urzędy pracy a firmy swoich pracowników. O internetowych szkoleniach polegających na wyświetlaniu dziesiątków slajdów z Power Pointa. Bo tak wypada, taka moda, a poza tym CV wygląda bardziej okazale. Szkopuł w tym, że nijak nie przekłada się to na konkretne umiejętności.

  • Piotr Grządziel pomaga budować sukces w biznesie, ucząc, jak prawidłowo kreować markę osobistą
    "Ani kij, ani marchewka". Piotr Grządziel o drodze zdobywania szczytów w biznesie, o których nigdy nie pomyślałeś

    "Jestem najskuteczniejszy, moje usługi są najlepsze, a błędy to dla mnie abstrakcja". Na przedstawieniu siebie w samych superlatywach dużo dzisiaj w biznesie nie ugramy. Czemu? Bo przedsiębiorca musi być wiarygodny. Każdy z nas ma swoje problemy i ciągle szukamy wskazówek, jak je rozwiązać. Nasi klienci chcą od nas usłyszeć, jak mogą lepiej radzić sobie ze swoimi wyzwaniami.