Nagrody za najlepszą promocję innowacyjnych produktów rozdane. Wyniki konkursu Innowacje Plus

W konkursie Innowacje Plus doceniono przystępność promocji czy dopasowanie do grupy docelowej
W konkursie Innowacje Plus doceniono przystępność promocji czy dopasowanie do grupy docelowej Fot. Zrzut z www.innowacjaplus.pl
By komunikaty dotyczące innowacyjnych rozwiązań nie zaginęły w lawinie mniej istotnych (ale bardziej chwytliwych) informacji, trzeba umieć je przekazywać. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nagrodziło zwycięzców konkursu Innowacja Plus, którzy błysnęli skutecznymi i ciekawymi formami promocji projektów badawczo–rozwojowych.

– Przez ten konkurs chcieliśmy pokazać, że ciekawa, skuteczna i precyzyjnie adresowana promocja pomaga we wdrażaniu i komercjalizacji projektów badawczo–rozwojowych. Często decyduje też o sukcesie całego przedsięwzięcia. Dlatego tak bardzo zależy nam na tym, by beneficjenci środków unijnych podchodzili do tego obowiązku w sposób nowatorski i przemyślany – powiedziała laureatom wiceminister Infrastruktury i Rozwoju Iwona Wendel.

Cechy dobrego produktu
Projekty wszystkich wyróżnionych firm odznaczały się świetnym dopasowaniem materiałów i komunikatów do określonej grupy docelowej. Większość z nich cechował także spójny przekaz i nowoczesne elementy graficzne.

Najlepsze w mówieniu o własnych dokonaniach okazało się Wrocławskie Centrum Badań EIT+, które otrzymało nagrodę za promocję projektu „Biotechnologie i zaawansowane technologie medyczne – BioMed.” Komisja była szczególnie pod wrażeniem spójnej strony wizualnej projektu, który komponuje się ze wszystkimi komunikatami EIT+.

Przystępnie = dobrze
Drugie miejsce przypadło grupie K2 za promocję usługi Oktawave. Firmie udało się przedstawić skomplikowany system chmur obliczeniowych w przystępny sposób, który jasno tłumaczył jego możliwości. Ostatnie miejsce na podium zajęła Politechnika Warszawska. Na uwagę zasługuje fakt, że w tym przypadku tylko jedna osoba odpowiadała za wszystkie komunikaty dotyczące zgłoszonego projektu bioimplantów dla potrzeb leczenia ubytków tkanki kostnej u chorych onkologicznych.


Komisja postanowiła wyróżnić jeszcze dwie firmy: Metal–Master Sylwia Ładzińska za promocję projektu opracowania i wdrożenia do produkcji małych samolotów odrzutowych, a także Przedsiębiorstwo Produkcyjno–Usługowe INTERMET za komunikację dotyczącą systemu zapór inżynieryjnych Protector.

Jak promować naukę
Zaprezentowane projekty badawczo–rozwojowe nie wydają się wdzięcznymi tematami do promowania. Jednak właściwe ich przedstawienie często jest konieczne, by innowacje znalazły dla siebie zastosowanie. Nowatorskie rozwiązanie może przejść niezauważone, jeśli nie dowiedzą się o nim odpowiednie osoby. Stąd pomysł wyróżniania projektów, które wyjątkowo dobrze poradziły sobie z promocją i które mogą stanowić przykład dla innych przedsiębiorstw i placówek naukowych.

Wszystkie oceniane projekty były beneficjentami Programu Innowacyjnej Gospodarki. Trzy z nagrodzonych projektów (EIT+, Metal-Master i Politechnika Warszawska) są beneficjentami Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.