Orange Fab to trzymiesięczny program akceleracyjny dla młodych przedsiębiorstw z rynku technologicznego. Jeśli z twojego produktu mógłby korzystać telekom lub jego klienci, to możesz liczyć na wsparcie. Zgłoszenia przyjmowane są do 16 stycznia 2015 roku.
Program skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw, które mają już gotowy produkt lub usługę, ale nie osiągnęły dotąd sukcesu na rynku. Komisja wybierze aplikantów do kolejnego etapu po zakończeniu sesji przesłuchań i prezentacji, która odbędzie się 20 lutego. Najlepsi wezmą następnie udział w 12-tygodniowym programie akceleracyjnym i otrzymają do 40 tys. złotych na współpracę. Firma chce pomóc w dopracowaniu produktu i przygotowaniu go do specyfiki polskiego rynku.
Uczestnicy programu skorzystają z sieci dystrybucji telekomu, spotkają się z mentorami i ekspertami w dziedzinie doradztwa biznesowego. Program umożliwia też dalszy rozwój dzięki wsparciu inwestorów, aniołów biznesu i funduszy Venture Capital. Najlepsze startupy będą miały szansę pokazać się przed dużymi przedsiębiorstwami podczas demonstracji, czy też Demo Day, które będzie zarazem zwieńczeniem programu.
Orange zaznacza, że najlepsi uczestnicy mogą otrzymać propozycję dalszej współpracy z firmą lub jej partnerem, np. poprzez wykupienie licencji lub inwestycję w startup. Dla firmy istotny jest potencjał modelu biznesowego projektu, a także potencjał samego zespołu i dopasowanie produktu lub usługi do strategii firmy na polskim rynku.
Wśród przykładowych obszarów produktów i usług znaleźć można:
- usługi technologiczne dla domu
- mobilność (4G, NFC, chmury)
- new media
- e-commerce
- projektowanie aplikacji
- optymalizacja bezprzewodowego dostępu do danych
- płatności mobilne
- technologie chmur
- interfejs użytkownika
i wiele innych.
To już druga edycja programu. W pierwszej finalistami zostały firmy Sesame+, Wizyta.pl i PublishSoSimply.