Waldemar Sługocki zostanie nowym wiceministrem infrastruktury i rozwoju w randze sekretarza stanu. Będzie odpowiedzialny za wdrażanie programu Infrastruktura i Środowisko, największego programu operacyjnego w budżecie na lata 2014-2020.
Nowy wiceminister zastąpi na tym stanowisku odwołanego przed świętami Adama Ździebło. To nie pierwsza przygoda Waldemara Sługockiego z MIR. Od 2 marca 2010 roku do 21 października 2011 roku pełnił funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Wówczas nadzorował inwestowanie środków unijnych m. in. z programów Innowacyjna Gospodarka i Kapitał Ludzki. W październiku wygrał wybory w lubuskim i z ramienia Platformy Obywatelskiej został posłem.
Waldemar Sługocki jest doktorem habilitowanym nauk o polityce, absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z zakresu badań i analiz strategicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Pracę zawodową w administracji rozpoczął w roku 1997 w Urzędzie Wojewódzkim w Zielonej Górze. Współuczestniczył w realizacji pilotażowego programu „Ekorozwój w Euroregionie Sprewa-Nysa-Bóbr” realizowanego w ramach Phare INRED. Od stycznia 1999 pracował w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego pełniąc funkcję od starszego referenta do zastępcy dyrektora Departamentu Polityki Regionalnej.
Od lutego 2007 jako zastępca burmistrza miasta Żagań odpowiadał między innymi za realizację inwestycji współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. W okresie tym reprezentował miasto Żagań w zarządzie Łużyckiego Związku Gmin. Od listopada 2008 dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Planowania Przestrzennego, a od lutego 2009 do lutego 2010 dyrektor Departamentu Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego.
Jest autorem ponad 100 artykułów popularnych, popularno-naukowych i naukowych z zakresu polityki regionalnej, wykorzystania funduszy Unii Europejskiej, samorządu terytorialnego, integracji europejskiej i polityki rolnej.
W MIR będzie odpowiadał za największy program krajowy, Infrastruktura i Środowisko, którego budżet 27,4 mld euro przeznaczony zostanie m.in. na przedsięwzięcia transportowe - drogi, koleje, transport miejski, lotniczy i morski. Następny w kolejności będzie sektor ochrony środowiska. Z PO IiŚ finansowane będą również inwestycje w energetyczne, w tym w odnawialne źródła energii OZE i poprawę bezpieczeństwa energetycznego.