Przeglądanie sieci na smartfonach i tabletach staje się coraz popularniejsze. – Szacuje się, że już 10 proc. ruchu internetowego generują urządzenia mobilne – informuje „Rzeczpospolita” korzystając z badania przygotowanego dla gazety przez firmę Gemius. 60 proc. z nich używa do tego urządzeń Samsunga lub Apple.
Popularność obu marek to wynik różnic w podejściu do klienta: zamkniętego ekosystemu Apple i otwartego opartego na Androidzie od Samsunga. Koreańska marka przyciąga klientów również niższymi cenami i szerszym portfolio produktów. Z urządzeń Samsunga korzysta 32 proc. polskich internautów, a rozwiązania Apple stosuje 27 proc.
Na trzecim miejscu w rankingu znaleźć można Sony z wynikiem 10 proc. odsłon w sieci. To zdecydowany wzrost. Wyższą popularnością w porównaniu z poprzednim rokiem może pochwalić się również HTC (ponad 7 proc. w porównaniu z 5 proc.) i Lenovo (2 proc. z ok. 0,9 proc.). Gorsze wyniki osiągnęły: Nokia, Asus, Alcatel, Prestigio i ZTE.
Co ciekawe wg badań prawie co trzeci sprzedawany w Polsce tablet to sprzęt rodzimych producentów. Tymczasem „Rzeczpospolita” zaznacza, że tablety i smartfony GoClever stanowią wyłącznie 0,2 proc. sieciowego ruchu w kraju.
A jak porównać można 10 proc. mobilnego ruchu internetowego w Polsce ze światem? Statystyki wskazują, że na świecie mobilny ruch stanowi średnio ok. 30 proc. Natomiast w Stanach Zjednoczonych na początku 2014 roku, czas spędzany w internecie na smartfonie lub tablecie po raz pierwszy w historii przekroczył ruch komputerowy - wyniósł około 55 proc.