Naukowcy z Uniwersystetu w Sheffield przeprowadzili badania z udziałem 216 niemowląt do 12 miesiąca życia. Okazało się, że dzieci nie są w stanie zapamiętać nowych zadań jeśli nie... zdrzemnęły się po nauce.
Badania wskazują, że najlepszym momentem na naukę jest dla dzieci okres tuż przed zaśnięciem. Naukowcy pokazywali niemowlakom trzy nowe zadania z pacynkami. Grupa dzieci, które po nauce spały kilka godzin, wykazywała o wiele lepsze wyniki w rozpoznawaniu zadań od dzieci, które nie spały w ogóle lub drzemały krócej niż pół godziny. Wyniki badań opublikowano w Proceedings of the National Academy of Sciences.
Zeszłoroczne badania naukowców ze Stanów Zjednoczonych i Chin pokazały jak podczas snu tworzą się w mózgu nowe połączenia odpowiedzialne za pamięć. Czytanie dzieciom „na dobranoc” może być ważniejsze niż nam się do tej pory wydawało.