Reklama.
Zadbanie o cyberbezpieczeństwo to największe wyzwanie na najbliższy rok – tak uważa 68 proc. prezesów polskich przedsiębiorstw. Podobnego zdania są przedstawiciele biznesu na świecie - aż 61 proc. z nich jest zdania, że kluczowe w 2015 r. będzie zabezpieczenie się przed cyberatakami, a szczególnie kradzieżą danych. Tak wynika z badania „CEO Survey 2015” przeprowadzonego przez PwC.
Incydenty w dziedzinie cyberbezpieczeństwa stały się obecnie tak powszechne, że w 2013 r. liczba wykrytych przypadków wzrosła aż o 48 proc. - do 42,8 milionów. Poza wymiernymi stratami przedsiębiorstw, które mogą być często niewidoczne dla klientów, należy zwrócić uwagę na niewymierne straty w postaci utraty wizerunku i reputacji. Nic więc dziwnego, że obawy dotyczące cyberbezpieczeństwa odnotowały najwyższy wzrost wśród wszystkich zagrożeń, o jakie zostali zapytani liderzy biznesu. 61 proc. wskazało, że mają obawy w tym zakresie, w porównaniu z 48 proc. zaledwie rok temu.