Studenci mogą wziąć udział w konkursie "Zainspiruj się z BCG"
Studenci mogą wziąć udział w konkursie "Zainspiruj się z BCG" Fot. Mat. prasowe
Reklama.
Zadania konkursowe
- Konkurs organizujemy we współpracy z naszą spółką technologiczną, BCG Digital Ventures. Uczestnicy mają zaproponować rozwiązania bardzo konkretnych problemów, łącząc technologie z czysto biznesowym podejściem – mówi Robert Stanikowski, dyrektor w zespole Technology Advantage w BCG.
Zadania zostały zgłoszone przez przedsiębiorców i menadżerów, którzy kiedyś sami pracowali w doradztwie strategicznym, a teraz kierują własnymi firmami lub są menadżerami w największych firmach. Jakie zadania postawili przed uczestnikami?
Piotr Bialo, jeden z szefów firmy DocPlanner (należy do niej portal ZnanyLekarz.pl), poprosił o propozycje wykorzystania rozwiązań technologicznych w opiece zdrowotnej i relacjach między lekarzami i pacjentami. – Jestem ciekaw, jak młodzi ludzie ocenią taki model biznesowy i gdzie dostrzegą możliwości fonetyzacji, czyli zarabiania na takich usługach – mówi Bialo.
Marcin Sobczak, współwłaściciel Libentis czyli start-upu, który ma przejmować od menadżerów zadania związane z ich pozapracowymi obowiązkami, pyta o możliwość wykorzystania technologii w jego biznesie. - Doskonałość technologiczna to jeden z warunków skalowalności biznesu, a nam zależy na tym, żeby Libentis mógł sprawnie wchodzić na nowe rynki – wyjaśnia Sobczak.
Trzecie zagadnienie, wskazane przez menadżerkę jednej z największych firm ubezpieczeniowych, dotyczy wykorzystania technologii do tego, by wychwytywać potencjalne sytuacje sprzedażowe w codziennym życiu klientów. – Chodzi o zidentyfikowanie momentów, w których nasi klienci potrzebują usług ubezpieczeniowych – mówi Sylwia.
Wyjazd do Berlina i Los Angeles
Zgłoszone prace oceni jury złożone z konsultantów BCG w Polsce, przedstawicieli BCG Digital Ventures oraz byłych pracowników firmy, którzy zaproponowali zadania. Finał konkursu odbędzie się w dniach 24-25 marca w Warszawie – wtedy autorzy 15 najlepszych pomysłów będą musieli zaprezentować je i przekonać do nich komisję konkursową. - Autorzy dwóch najlepszych prac wyjadą do biur BCG Digital Ventures w Berlinie i Los Angeles. To będzie już druga tura – w ubiegłym roku do LA pojechał pierwszy zwycięzca "Zainspiruj się z BCG", Maciek Knapik – wyjaśnia Robert Stanikowski.
Garaż, gdzie Jobs składał komputer
Jak Maciej z perspektywy wspomina pobyt w Dolinie Krzemowej? – Zostałem wciągnięty do prac zespołu złożonego z absolwentów topowych uczelni świata: Harvardu, Stanfordu, Berkeley. Na spotkaniach ci ludzie z rękawa sypali wizjonerskimi pomysłami i rozwiązaniami, które miały przeobrazić wielkie korporacje. Sama siedziba BCG Digital Ventures jest chyba najbardziej zaawansowanym technologicznie miejscem, jakie kiedykolwiek widziałem – wspomina Maciej. W czasie swojego pobytu pojechał do Palo Alto, siedziby Stanford University i wielu najbardziej zaawansowanych technologicznie firm, jak Google, Facebook, Apple czy HP. – Byłem obok garażu, w którym Steve Jobs odpalał Apple i słuchałem, jak na kampusie Stanfordu twórca Nike sprzedawał pierwsze buty z bagażnika minivana – relacjonuje.
Teraz Maciej zbiera kolejne doświadczenia i na Bliskim Wschodzie pracuje nad własnym start-upem. – My w Polsce startujemy dopiero z budową wielopokoleniowego dobrobytu, ale jestem pewien, że mamy tyle determinacji i chęci do walki, co najwięksi liderzy w innych krajach – mówi.
INN Poland jest patronem konkursu