
Choć gry wideo i e-sport rozwijają się obecnie na całym świecie, nie powinno dziwić, że to właśnie w Korei Południowej, jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie państw świata gry są tak popularne i stanowią główny sposób spędzania wolnego czasu od najmłodszych lat. Coraz więcej osób w Korei Południowej uzależnionych jest od gier. W 2011 roku w państwie wprowadzono przepis zakazujący dzieciom do lat 16 grania między północą a szóstą rano. W zeszłym roku tamtejszy rząd rozmyślał na ustawą, która miałaby przyrównać gry wideo do narkotyków, alkoholu i hazardu.
Pod koniec zeszłego roku w Polsce zorganizowane zostało badanie #jestemgraczem, które reklamowane było jako największe do tej pory badanie graczy w Polsce. Jakie wnioski wysnuły odpowiedzialne za nie osoby?
– Granie w gry wideo nie jest jedynym sposobem spędzania wolnego czasu przez graczy. Częściej - niż ogół Polaków uczestniczą oni w kulturze. M.in. 85% graczy było w ciągu ostatniego roku w kinie, a 72% przeczytało książkę dla przyjemności.
– Gracze są aktywni fizycznie – średni wskaźnik BMI w tej grupie wynosi 23,8 i mieści się w przyjętej normie.
– 85% uprawia sport. Najbardziej popularne dyscypliny w tej grupie to jazda na rowerze oraz piłka nożna.
– Granie w gry nie wiąże się z osłabieniem relacji z innymi ludźmi. Gracze mają więcej przyjaciół niż ogół Polaków, a grono przyjaciół jest dla nich - zaraz po szczęściu rodzinnym - jedną z najważniejszych wartości.
– 79% graczy spotyka się ze znajomymi przynajmniej raz w tygodniu, a kontakt osobisty jest dominującą formą kontaktu.
– 33% graczy pracuje zawodowo. Najbardziej popularne zawody w tej grupie to pracownik biurowy, pracownik administracji, specjalista lub menadżer średniego szczebla.
– Gracze zarabiają lepiej niż przeciętni Polacy – blisko połowa zarabia miesięcznie ponad 2400 zł netto. Czytaj więcej
Uważam, że wizerunek e-sportu w Polsce był zawsze dobry. On po prostu nie był dostępny w tak szerokich masach jak jest obecnie. Na pewno impreza taka jak Intel Extreme Masters zmieniła postrzeganie i rozumienie e-sportu nie tylko wśród graczy, nie tylko wśród zwykłych zjadaczy chleba, którzy nie interesują się sportem, ale takż w wielu firmach. Wsparcie miasta Katowice pokazuje jak ważne dla lokalnych społeczności i władz jest wspieranie nowoczesnych technologii i tego co niesie ze sobą e-sport. Czytaj więcej