
Przez bariery istniejące obecnie w Internecie obywatele tracą możliwości zakupu dobrych usług i towarów. Tylko 15 proc. z nich dokonuje zakupów internetowych w innym państwie UE niż miejsce zamieszkania. To także problem dla spółek internetowych i małych i średnich przedsiębiorstw. Tylko 7 proc. z nich prowadzi sprzedaż transgraniczną, przez co tracą możliwości rozwoju i zysku.
1. Szersze oferty i prawa dla konsumentów
2. Przesyłki z e-sklepów będą tańsze
3. Koniec z blokowaniem geograficznym
4. Nowoczesne, bardziej europejskie prawo autorskie
Celem jest poprawa dostępu obywateli do dóbr kultury w internecie, a w ten sposób sprzyjanie różnorodności kulturowej, jednocześnie tworząc nowe szanse dla twórców i sektora treści cyfrowych.
5. Sprawdzenie platform internetowych
6. Mniej problemów z administracją
7. Dla przedsiębiorców koniec kłopotów z VAT
– Bardzo dobre jest to, że komisja Junckera od razu prezentuje tak dużą strategię. Ten dokument jest wprawdzie jeszcze bardzo ogólny, ale prezentuje zarys jakbyśmy chcieli, aby wyglądał ten rynek – komentuje Róża Thun, posłanka Parlamentu Europejskiego, która od dawna w PE zajmuje się sprawami rynku cyfrowego.