
Duszny lipcowy wieczór. Jeszcze bardziej duszne pomieszczenie starego przemysłowego budynku na Hożej 51, w którym gnieżdżą się dzisiątki startupowców. Na sali prawie same nowe twarze. To właśnie ich przyciągnął TechCrunch Let's Meet w Warszawie podczas którego osiem startupów zmagało się w konkursie.
A zmagać się było o co, bo trzy z ośmiu startupów, których pitche jury oceniło jako najlepsze wyleci we wrześniu do Doliny Krzemowej na imprezę TechCrunch Disrupt, jedną z największych i najważniejszych na światowej mapie startupowych wydarzeń.
bloxyworld.com
gettable.pl
syngi.net
4decision.com
deepsense.io
earlylogic.com
metricso.com
gripit.io
Nie ukrywam specjalnie moich wrażeń po wczorajszym TechCrunch Let's Meet in Gdynia. Nie popisaliśmy się. Ani trochę. Albo może inaczej... postaram się sparafrazować Johna Biggsa z Techcruncha - jednego z organizatorów wczorajszego spotkania. Może jednak zrobię to trochę delikatniejszymi niż on słowami: weźcie się ku*** lepiej przygotowujcie!
Czytaj więcej
Niestety, John Biggs wielokrotnie po dwuminutowym pitchu musiał zadawać pytanie: „Ale co tak naprawdę robi twój produkt?” Połowa pitchujących poradziła sobie z odpowiednim przedstawieniem swojego biznesu. Mniej wiedziało jak na nim zarobić. Warto dobrze przeczytać wpis Piotra Buckiego, który tłumaczył na przykładzie jak może wyglądać dobry elevator pitch.
Z komunikacją, seksem i z pitchowaniem jest jeden problem. Niby wszyscy potrafią, a rzadko komu to naprawdę dobrze wychodzi. Jako facet uzależniony od komunikacji (nie od seksu) i edukujący startupy (i nie tylko) w zakresie publicznych wystąpień słyszałem już w życiu wiele bardzo złych prezentacji. Złych, czyli nieefektywnych. Widziałem też wiele takich, które mogą być oceniane bardzo wysoce – charyzmatyczny mówca, świetna komunikacja werbalna i pozawerbalna, idealna prezencja i slajdy, których pozazdrościłby Mies van den Rohe. Ale niektóre z nich też były złe. Właśnie dlatego, że nie były efektywne a tylko efektowne. W komunikacji nie chodzi o to co mówisz, ale o to co chcesz osiągnąć.
Czytaj więcej
Napisz do autora: adam.turek@innpoland.pl


