Startup Weekendy od lat organizowane są na całym świecie. Na zdjęciu Startup Weekend Houston z 2008 roku.
Startup Weekendy od lat organizowane są na całym świecie. Na zdjęciu Startup Weekend Houston z 2008 roku. Fot. Ed Schipul / CC BY-SA 2.0 / bit.ly/1Ev2pKP
Reklama.
To co przyciąga uczestników Startup Weekend, to otwartość wydarzenia. Odnajdą się tam zarówno osoby, które mają pomysł, ale nie potrafią go zrealizować, jak i osoby, które posiadają umiejętności potrzebne do realizacji pomysłów, których nie mają. Trafiają tam studenci, którzy chcą się czegoś nauczyć, ale też pracownicy korporacji, którzy zastanawiają się nad rozpoczęciem prac nad własnymi projektami.
Uczestnicy poznają się w piątek wieczorem i przedstawiają swoje pomysły. Następnie tworzone są zespoły, które przez weekend będą kodować, przygotowywać prezentację i badać rynek. Nie chodzi o samo przygotowanie aplikacji, ale o stworzenie zalążka biznesu.
Właśnie zakończyła się tegoroczna, siódma już edycja Startup Weekend Warsaw. 12 zespołów od piątku do środy pracowało nad innowacjami na rynku B2B, czyli Business to Business. Każde wydarzeniu z cyklu ma swój temat przewodni. Wśród projektów znaleźć można było platformy dla projektantów mody, aplikacje do dzielenia się dokumentami i linkami, czy program automatyzujący testowanie aplikacji. Zwycięzcą Startup Weekend Warsaw #7 zostało Custib.io aplikacja na smartfony, która ułatwia klientom wysyłanie informacji do firm.

Napisz do autora: adam.turek@innpoland.pl