Pomysł narodził się w 2012, kiedy prezes DrOmnibusa, Bogumiła Matuszewska, pracowała w fundacji pomagającej niepełnosprawnym dzieciom. – Wielu już wtedy zdawało sobie sprawę jak bardzo w terapii dzieci z zaburzeniami zachowania i rozwoju mogą pomóc aplikacje, ale na rynku nie było praktycznie żadnych rozwiązań w tym zakresie – wyjaśnia Matuszewska.
Na czym więc tak dokładnie polega innowacyjność DrOmnibusa? Do tej pory firma wyprodukowała 9 gier, dostępnych za opłatą abonamentową. To gry tylko z pozoru - tak naprawdę element gamifikacji maskuje analizę zachowania dziecka, które uczestnicząc w rozgrywce, uczy się rozpoznawania emocji i utrzymywania koncentracji.
Nasz zespół tworzy grupa psychologów i terapeutów, którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami zachowania i rozwoju pod wodzą psycholożki i terapeutki Agnieszki Kolbiarz-Juszczak oraz psychologa i projektanta gier Wojtka Bierońskiego.
Oni na co dzień pracują stacjonarnie nad grami i elementami systemu, a także współpracują z grupą specjalistów pracujących w różnych ośrodkach i szkołach z dzieciakami, którzy nie tylko wspólnie z nami pracują nad narzędziem, ale również od początku testują pierwsze efekty naszych prac. Zespół merytoryczny oczywiście na stałe współpracuje z naszymi specjalistami od technologii i dizajnu.
których zdiagnozowano autyzm i które znały oraz rozumiały do 20 słów - tłumaczy Matuszewska.
Produkt oferowany jest obecnie dzieciom w wieku przedszkolnym. DrOmnibus sprzedaje go w formie abonamentowej przede wszystkim do instytucji - przedszkoli, ośrodków terapeutycznych, gabinetów i organizacji pozarządowych, ale także rodzicom.
Co oczywiste, cała działalność biznesowa odbywa się w sieci. Firma wykorzystuje możliwości internetu do budowania wizerunku marki oraz kontaktu z potencjalnymi i obecnymi klientami.
Partnerem sekcji "Internetowe Rewolucje" jest Google.