
Lamborghini S.p.A. to światowej sławy firma zajmująca się produkcją sportowych samochodów. Mało kto wie jednak, że powstała z firmy Lamborghini Trattori S.p.A., czyli firmy zajmującej się produkcją traktorów. Superauta sygnowane marką Lamborghini mogłyby nie powstać gdyby założyciel Ferrari nie obraził producenta traktorów.
REKLAMA
Ferruccio Elio Arturo Lamborghini urodził się w 1916 roku. Jego rodzice byli rolnikami, ale Ferruccio zawsze chciał zajmować się pojazdami. Dłubał przy traktorze swojego ojca, a później dostał się do szkoły technicznej w Bolonii. W trakcie drugiej wojny światowej służył w oddziałach transportowych, ale został jeńcem wojennym i trafił do brytyjskich obozów. Korzystano tam z jego pomocy w naprawianiu pojazdów. Stwierdzono, że dokonuje wręcz cudów mając bardzo ograniczone materiały.
Fach w ręku
Po wojnie Ferruccio wpadł na genialny biznes. Skupował pozostawione przez aliantów pojazdy i inne mechaniczne części i przerabiał je na traktory. Był w stanie stworzyć w ten sposób jeden traktor miesięcznie. Mocne i wytrzymałe traktory podobały się w rolniczej okolicy, w której mieszkał Ferruccio. Zaczynał dobrze na tym zarabiać.
Po wojnie Ferruccio wpadł na genialny biznes. Skupował pozostawione przez aliantów pojazdy i inne mechaniczne części i przerabiał je na traktory. Był w stanie stworzyć w ten sposób jeden traktor miesięcznie. Mocne i wytrzymałe traktory podobały się w rolniczej okolicy, w której mieszkał Ferruccio. Zaczynał dobrze na tym zarabiać.
Niedługo później Lamborghini otworzył również swój pierwszy warsztat samochodowy, w którym przerabiał i naprawiał istniejące auta. Zaczął zarabiać tyle, że mógł zacząć budować traktory od podstawy. W 1949 roku powstała fabryka Lamborghini Trattori. Traktory tworzone przez Ferruccio nazywano najlepszymi na terenie całych Włoch. Przedsiębiorca organizował nawet specjalne pokazy.
Dzięki fabryce traktorów Ferruccio zaczął zarabiać naprawdę poważne pieniądze. Miał jednak głowę do interesu i wiedzę inżynierską. Otworzył kolejną fabrykę, która zajmowała się z kolei produkcją systemów klimatyzacji i ogrzewania.
Pasja do szybkich aut
Jedną z pasji jednego z najbogatszych Włochów, jakim stał się Lamborghini, były szybkie samochody. W jegom garażu stały Mercedesy, Jaguary czy Ferrari. To właśnie w Ferrari 250 GT pojawiły się problemy. Problemy dotyczyły dokładniej sprzęgła.
Jedną z pasji jednego z najbogatszych Włochów, jakim stał się Lamborghini, były szybkie samochody. W jegom garażu stały Mercedesy, Jaguary czy Ferrari. To właśnie w Ferrari 250 GT pojawiły się problemy. Problemy dotyczyły dokładniej sprzęgła.
Ferruccio Lamborghini pojechał prosto do Enzo Ferrariego, by ponarzekać mu na jego samochody i powiedzieć, że niektóre rzeczy mógłby robić lepiej. Enzo Ferrari miał odpowiedzieć: “Lamborghini, możesz potrafić jeździć traktorem, ale nigdy nie będziesz w stanie poprawnie obsłużyć Ferrari.” Ferruccio potraktował to jako obelgę i postanowił, że sam zajmie się tworzeniem samochodów. Kilka miesięcy później pojawił się prototyp Lamborghini 350 GT.
Napisz do autora: adam.turek@innpoland.pl
