Barbara Piasek: "Nie chcemy stworzyć największej konferencji lecz konferencję, która będzie jak najbardziej wartościowa"

Barbara Piasek jest jedną z organizatorek konferencji Wolves Summit.
Barbara Piasek jest jedną z organizatorek konferencji Wolves Summit. Fot. Materiały prasowe
Wywiad z Barbarą Piasek, współorganizatorką konferencji Wolves Summit.

Jak narodził się pomysł organizacji konferencji Wolves Summit?

Są dwa źródła, z których zrodził się pomysł na konferencję. My, czyli organizatorzy, należymy do dwóch światów. Ja pochodzę ze świata korporacyjnego gdzie między innymi zarządzałam dużymi projektami w Procter&Gamble – były to innowacyjne rozwiązania dla marketingu. Natomiast Piotr Piasek i Marek Piasek mają „genezę” jako przedsiębiorcy, którzy stworzyli od podstaw kilka firm.

Dwa lata temu poznaliśmy się, połączyliśmy siły i stworzyliśmy firmę z branży technologicznej. Rozwijając ten projekt uczestniczyliśmy w wielu konferencjach. Pojechaliśmy wspólnie na dużą imprezę – Web Summit, wykorzystywaliśmy także doświadczenia zdobyte w czasie mniejszych spotkań skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw. To nas zainspirowało i pojawił się pomysł stworzenia w Polsce konferencji o tematyce w której działamy ale na szerszą skalę – skierowanej do środowiska związanego z innowacjami i nowoczesnymi technologiami. I tak zrodził się pomysł organizacji Wolves Summit.


Czy może pani opowiedzieć o celach, jakie przyświecają wam przy organizacji imprezy?

Naszym głównym celem jest networking czyli łączenie odpowiednio startupów z funduszami i korporacjami. Nie chcemy stworzyć największej konferencji lecz konferencję, która będzie jak najbardziej wartościowa pod kątem łączenia ze sobą ludzi i tego, na jakim poziomie ich ze sobą łączymy. Staramy się to jak najbardziej ułatwić i umożliwić to, by czas, który poświęcają przedsiębiorcy na konferencji był dla nich high quality time. Dążymy do tego, aby uczestnicy konferencji po jej zakończeniu byli zadowoleni z tego, że nawiązali kontakty, które przyspieszą ich biznes i pozwolą mu jak najbardziej się rozwinąć.


Pierwsza edycja konferencji odbyła się w kwietniu. Jakie sukcesy dzięki niej udało się osiągnąć, czy startupom udało się pozyskać inwestorów?

Mamy odnotowanych co najmniej kilka przykładów, gdzie rozmowy pomiędzy przedsiębiorcami a inwestorami zakończyły się sukcesem. Na przykład jednym ze startupów, w który zainwestował główny sponsor naszej konferencji - TVN Venture - jest projekt Everytap. Zespół zyskał finansowanie w wysokości miliona złotych. Natomiast Azimo, krakowski startup, który dużą część swojego biznesu prowadzi w Wielkiej Brytanii, po konferencji zamknął rundę finansowania wartości 20 mln dol m.in. z jednym z funduszy z konferencji. Wiemy też, że Enso, startup, który był na naszej konferencji pozyskał inwestora, ale nie podano do informacji jaka jest kwota inwestycji i jaki fundusz wyłożył pieniądze. Takich przykładów można podać dużo więcej.

Konferencja jest wydarzeniem międzynarodowym. Gości z jakich krajów spodziewacie się państwo w czasie jej drugiej edycji?

Oczywiściej najliczniej reprezentowane będą kraje Europy. Spodziewamy się wielu gości z państw ościennych – Niemiec, Ukrainy czy Estonii. Jeśli chodzi o dalsze regiony to na pewno pojawiają się firmy z Wielkiej Brytanii czy Skandynawii. Spodziewamy się też wielu gości z Półwyspu Iberyjskiego czyli Hiszpanii i Portugalii. Będziemy mieli także uczestników z Azji i obu Ameryk.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.