
Wiedziałeś czym jest aromamarketing? Po nazwie można domyślić się, że to marketing uprawiany przy pomocy zapachów. Ostatnio, w kreatywnej kampanii rekrutacyjnej został wykorzystany do budowania wizerunku pracodawcy.
Celem akcji było przede wszystkim wytworzenie pozytywnej atmosfery wokół projektu oraz zaangażowanie pracowników do współtworzenia wizerunku firmy. To oni wymyślili slogany reklamowe, które wykorzystaliśmy potem w kampanii outdoorowej do stworzenia pachnących citylightów. Chcieliśmy dobrze wykorzystać potencjał, jaki tkwi w podwójnym znaczeniu sformułowania „poczuj miętę”.
Nadrzędnym celem było wyróżnienie się jako pracodawca na niezwykle konkurencyjnym rynku. To była przede wszystkim kampania wizerunkowa, a nie rekrutacyjna, choć oczywiście mierzymy jej efektywność, patrząc na przykład ile osób aplikowało przez specjalnie stworzony landing page, ile z nich zaprosiliśmy i ile zostanie z nami.
Niestety nie jesteśmy w stanie przekazać zapachu mięty przez internet. Dzisiejsza technologia jeszcze na to nie pozwala. Ale pracujemy nad tym.
