Internauci to hojni sponsorzy. Komu w ciemno przekazują swoje pieniądze?

Internauci wykazują się dużym zaufaniem wobec autorów projektów, proszących w sieci o wsparcie finansowe.
Internauci wykazują się dużym zaufaniem wobec autorów projektów, proszących w sieci o wsparcie finansowe. Fot. Wonderlane / http://bit.ly/1MPqYpc
Kickstarter, serwis zajmujący się zbiórką pieniędzy na ciekawe projekty i inicjatywy różnej maści twórców, upublicznił raport z przebiegu swojej działalności. Z przytoczonych w nim informacji można dowiedzieć się, jak hojni wobec pomysłodawców byli internauci, na jakie akcje przeznaczali swoje pieniądze i z jakich pobudek decydowali się udzielić wsparcia.


Na projekty proszące o wsparcie za pośrednictwem Kickastera zebrano łącznie 2 mld dolarów. Liczba fundatorów wyniosła 9,5 mln. Wsparli oni ponad 93 tysiące projektów. Najczęściej finansowali inicjatywy z kategorii: film i wideo (50 852 projekty), muzyka (42 193 projekty) i książki (27 866 projektów). Najwięcej pieniędzy zgromadziły projekty dotyczące gier (412,4 tysiąca dolarów), technologii (360 tysięcy dolarów) i designu (351,67 dolara).

Darczyńcy Kickstartera to sponsorzy, którzy cechują się wysokim poziomem zaufaniem – poza obietnicami i zapewnieniami autorów nie mają żadnej gwarancji, że projekt zostanie zrealizowany. W przypadku, gdy przedsięwzięcie zakończy się sukcesem, zyskują jednak specjalne przywileje w rodzaju wcześniejszego dostępu do dzieła, spotkania z twórcą czy możliwości bezpłatnego nabycia dodatkowych gadżetów.

Źródło: Wp.pl

Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili