
W świecie gier komputerowych temat wojny traktowany jest bardzo rozrywkowo. Najczęściej wcielamy się w świetnie wyszkolonego żołnierza czy komandosa, który sieje spustoszenie w szeregach wroga i niezmordowanie prze do przodu, by wypełnić powierzoną mu arcyważną misję.
Sam pomysł przyszedł nam do głowy po przeczytaniu artykułu, w którym mężczyzna opisuje, jak udało przetrwać mu się rok w oblężonym mieście – co musiał zrobić, jakie decyzje podejmował, co mu zagrażało. Temat zaintrygował nas na tyle, że postanowiliśmy go drążyć i odbyć historyczną podróż w czasie do Syrii, Sarajewa, czy Libii. Jak się okazało, zachowania ludzi są bardzo podobne – niezależnie od regionu i czasu, w którym miało miejsce dane wydarzenie. Ludzie robią wszystko żeby przetrwać – dosłownie wszystko. Walczą o życie, handlują, muszą wykorzystywać swoje talenty, żeby przeżyć. O tym właśnie jest „This War of Mine”
Gra ma ogromne wsparcie wśród społeczności graczy (za co jesteśmy bardzo wdzięczni), którzy docenili dojrzałość w podejściu do tematu wojny przez medium, które jak dotąd traktowało wojnę właśnie jako przygodę. Zresztą w czasie prac myśleliśmy o dojrzałym graczu, takim, który oczekuje od gier takiego podejścia do poważnych tematów, jakie mają filmy czy książki. Teraz przygotowujemy dla nich narzędzia modderskie, czyli takie, które pozwalają na dość swobodne rozbudowanie i zmienianie gry, dzięki czemu pojawi się spora ilość nowych postaci, scenariuszy i wydarzeń w grze. Społeczność zintegrowana wokół "This War of Mine" jest niezwykle aktywna, więc spodziewamy się znacznego rozwoju uniwersum i rozwoju gry, jako narzędzia narracyjnego. Będziemy aktywnie uczestniczyć w tworzeniu nowej treści w TWoM razem z graczami.
Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl