Aleksandra Motyka pracuje na stanowisku scenarzystki w CD Projekt RED. To napisane przez nią słowa wykreowały fabułę hitowej gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon"
Aleksandra Motyka pracuje na stanowisku scenarzystki w CD Projekt RED. To napisane przez nią słowa wykreowały fabułę hitowej gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon"
Reklama.
Jedną z osób, która przyczyniła się do spektakularnego sukcesu gryWiedźmin 3: Dziki Gon”, jest Aleksandra Motyka, która od dwóch lat pracuje w odpowiedzialnym za jego produkcję studiu CD Projekt RED na stanowisku scenarzystki. Scenariusz do tej gry, na której zawartość składają się liczne wątki, obszerne dialogi i wyraziste postacie, opracowała wspólnie z Borysem Pugacz-Muraszkiewiczem, Marcinem Blachą, Arkadiuszem Borowikiem, Jakubem Szamałkiem i Karoliną Stachyrą. To ona jest autorką finałowej piosenki „Wilcza zamieć”.
Scenarzystka wciąż ma pod swoją opieką postać Białego Białka, ponieważ obecnie pracuje nad fabułą gry „Wiedźmin 3: Krew i wino”, drugiego już w kolejności dodatku do hitu wyprodukowanego przez CD Projekt RED. Mimo tytanicznej pracy, jaka wiąże się z tym zadaniem, była w stanie napisać kolejną książkę. Bo Aleksandra Motyka, pochodząca z Krakowa absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, to nie tylko scenarzystka gier komputerowych, ale również pisarka, tłumaczka, blogerka i recenzentka. Nie zawsze można dostrzec jej nazwisko, ponieważ część swoich dzieł publikuje pod pseudonimem „Sasha Hady”.
Najnowszym dziełem w dorobku pisarskim współtwórczyni „Wiedźmina” jest książka „Na końcu wchodzą ninja”. To pełna pasji i ironicznego zabarwienia powieść obyczajowa rozgrywająca się w środowisku polskich twórców... gier komputerowych, pierwsza poruszająca taką tematykę. Dzięki doświadczeniom zdobytym we współpracy z zespołem CD Projekt Red, autorka mogła wiernie oddać język, jakim posługuje się ta hermetyczna grupa, której codzienność nie zawsze wygląda tak różowo. Przynajmniej tak wynika z oficjalnego opisu książki podanego przez jej wydawcę:

Warszawa, koniec listopada 2013 roku. Powoli zbliżają się Święta, ale w studio Nasty Oranges nie czuć bożonarodzeniowej atmosfery – cały zespół gorączkowo pracuje nad czwartą częścią popularnej gry fabularnej o kanadyjskim traperze. Powodzenie projektu wisi na włosku, odkąd w niewyjaśnionych okolicznościach zniknął szef projektu Jasiek Ritmeijer, a wraz z nim najnowsza wersja scenariusza gry. Tymczasem wydaje się, że jedyną osobą starającą się go odnaleźć, jest Marcin Stawecki, nowy producent, który dotąd nie miał nic wspólnego z branżą gier i nawet nie domyśla się, co go czeka. Biurowe intrygi, zarwane noce, tajemnicze wiadomości układane z klocków LEGO, brawurowa ucieczka przed policją, pocałunek z Harley Quinn – to tylko niektóre z atrakcji, jakie zafundują mu nowi współpracownicy, zanim zorientuje się, o co tu tak naprawdę chodzi. A wtedy będzie już za późno, żeby się wycofać.

logo
Najnowsza powieść współtwórczyni "Wiedźmina" z lekką ironią przybliża czytelnikom świat polskich twórców gier komputerowych SODA Studio
Czym zajmowała się Aleksandra Motyka przed publikacją tej książki? Jej wcześniejsza twórczość pisarska to dwa kryminały opowiadające o przygodach rozchwytywanego londyńskiego detektywa Alfreda Bendelinie, który tak naprawdę... nie istnieje, gdyż jest wymysłem nieśmiałego policjanta Nicka Jonesa.
Wydane w 2012 roku „Morderstwo na mokradłach” i rok później „Trup z Nottingham” powstały z zamiłowania autorki do klasycznych powieści detektywistycznych, zwłaszcza dzieł pióra Agathy Christie i Joe Alexa. Za pierwszą powieść z cyklu o zmyślonym detektywie pisarka zdobyła Złotego Kościeja w plebiscycie na najlepszy kryminał 2012 roku, organizowanym przez portal Kostnica.
logo
"Morderstwo na mokradłach" to pierwsza powieść kryminalna w dorobku Aleksandry Motyki, której wyróżnikiem jest to, że jej główny bohater w ogóle nie istnieje. Wydawnictwo Oficynka
Aleksandra Motyka koncentruje swoją uwagę również na utworach skierowanych do dzieci. Dostępna na rynku „Adelina” to niepokojąca baśń stanowiące połączenie "Koraliny" Neila Gaimana z andersenowską "Królową Śniegu". Z kolei „Król Dwojga Imion” to utrzymana w pogodnym stylu bajka poruszająca temat walki o władzę i kryzysu tożsamości. Obie zilustrowane rysunkami Jana Krzysztofiaka.
Jeśli zastanawiacie się, w jakich jeszcze projektach brała udział Aleksandra Motyka, to przyjrzyjcie się dostępnym na półkach księgarń książkom autorstwa C.S. Lewisa, twórcy „Opowieści z Narnii” - cyklu siedmiu powieści fantasy, uważanego za klasykę literatury dziecięcej. Współscenarzystka „Wiedźmina” była odpowiedzialna za przekład dwóch niebeletrystycznych dzieł tego autora: „Rozważań o Psalmach” i „Mrocznej Wieży”. Ta druga pozycja to wydany w 2013 roku zbiór niepublikowanych wcześniej tekstów Lewisa, cudem ocalonych przed spaleniem przez jego sekretarza.
Tworzone przez Aleksandrę Motykę rozszerzenie do „Wiedźmina” pt. „Krew i wino” ma zostać wydane w pierwszym półroczu 2016 roku.
logo
Drugi dodatek do gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", którego linię fabularną opracowuje Aleksandra Motyka, trafi do sprzedaży w przyszłym roku CD Projekt RED

Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl