
Najbogatsi i najbardziej wpływowi ludzie świata w bardzo różny sposób tłumaczą, w jaki sposób doszli do swego majątku. W ich relacjach często przewija się wątek jakiegoś dzieła literackiego, które zainspirowało ich do niezależnej działalności bądź nauczyło, jak postępować, by odnieść sukces.
Książka, o której mówimy została po raz pierwszy wydana w 1959 roku. Miała jedenaście wydań. Co roku było nowe wydanie, bo tak się złożyło, że w dekadzie lat 60-tych wiele się w USA działo. (…) John Brooks podaje przykład firmy Xerox. Wynalezienie kserokopiarki porównywano do wynalezienia koła. Każde nowe wydanie książki opisywało właśnie tego typu zjawiska w biznesie. (…) To książka nieprawdopodobnie dobrze napisana. John Brooks to znakomity felietonista i wybitny publicysta „The New Yorkera”. W swoim czasie był takim celebrytą, jakbyśmy to dziś powiedzieli. To, co napisał było czytane jak bestsellerowe rzeczy.
Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl