5 sposobów na to, jak zostać zapamiętanym przez swego rozmówcę

Wszystko to, co powiemy na samym początku rozmowy, ma kolosalny wpływ na to, jak zostaniemy odebrani przez otoczenie
Wszystko to, co powiemy na samym początku rozmowy, ma kolosalny wpływ na to, jak zostaniemy odebrani przez otoczenie Fot. Eva Rinaldi / http://bit.ly/1PknziN
Z badań naukowych wynika, że ludzki umysł traci zdolność koncentracji już po 8 sekundach. Dlatego tak wielkie znaczenie ma to, co zrobisz w tym krótkim czasie. Dotyczy to zwłaszcza relacji międzyludzkich – jeśli chcesz zrobić dobre wrażenie na drugiej osobie, to musisz jak najlepiej wykorzystać pierwsze sekundy rozmowy z nią.


Na szczęście istnieją pewne sztuczki, dzięki którym przykujesz na dłużej uwagę rozmówcy i sprawisz, że zostaniesz zapamiętany jako interesujący człowiek, a nie pójdziesz w zapomnienie jak wiele przypadkowo spotkanych osób. Oto pięć wskazówek, jak należycie spożytkować czas na początku rozmowy:

Opowiadaj przekrojowo

Na pytanie o to, kim jesteś, nie musisz odpowiadać wyświechtaną formułką, w której podaje się imię, nazwisko i zajmowane przez siebie stanowisko. O ile fikcyjny agent 007 elektryzuje otoczenie, gdy przedstawia się jako „Bond. James Bond”, o tyle nie każdy z nas powinien powielać ten schemat, chyba że ma naprawdę magnetyczną i charyzmatyczną osobowość. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest przytoczenie pewnych faktów z naszej historii, które mają związek z tym, czym obecnie się zajmujemy.

Porzuć żargon

Piastując ważną funkcję w biznesie czy nauce, musisz pamiętać o tym, że nie do każdego należy zwracać się w taki sposób jak robisz to w swoim miejscu pracy. Jeśli rozmawiasz z kimś, kto nie jest biegły w dziedzinie, w której ty akurat jesteś specjalistą, to zmień swój język na taki, w którym ograniczysz używanie technicznych czy naukowych terminów. Miej świadomość, że są ludzie, dla których twój biznesowy żargon to zlepek niezrozumiałych słów. Formułuj więc jasne zdania, które o wiele łatwiej jest zapamiętać.

Rzucaj anegdotami

Anegdoty to wspaniały sposób na „zakotwiczenie się” w świadomości swego rozmówcy. Suche dane szybko wylatują z głowy, ale jeśli powiążemy je z ciekawymi historyjkami zwiększamy znacznie prawdopodobieństwo, że zostaniemy zapamiętani.

Twórz wspólnotę

Wspólne doświadczenia czy zainteresowania to coś, co ma ogromną moc łączenia ze sobą ludzi. Jeśli między rozmówcami istnieją powiązania, to możesz być pewien, że każda z osób zapadnie drugiej w pamięć. Dlatego na początku rozmowy podkreślaj to, co łączy cię z osobą, przez którą chcesz zostać zapamiętany.

Komplementuj bez obaw

Komplementy sprawiają, że ludzie czują się ważni i doceniani. A jeśli towarzyszą im takie przyjemne uczucia, to osoby mówiące pod ich adresem ciepłe słowa mogą mieć pewność, że nie pójdą w niepamięć. Szczególną siłę mają komplementy dotyczące wykonywanej pracy, także nie miej oporów przed ich stosowaniem.
źródło: Business Insider

Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
WYWIAD 0 0O nich będzie głośno. Stworzyli pierwszy inteligentny głośnik rozumiejący komendy po polsku
BIZNES 0 0Nigdzie nie uciekniesz przed wyższym ZUS. Po tym tekście zrezygnujesz z przenosin firmy do Czech
NAUKA 0 0Ludzie już planują przeprowadzkę na "Drugą Ziemię". Ekspert wyjaśnia, czy to możliwe
WYWIAD 0 0"Postarzałam się o 5 lat w ciągu roku". Polka skończyła Harvard, wróciła ze świetnym pomysłem na biznes
0 0Rozwiązanie problemu sortowania odpadów mieliśmy 20 lat temu. Teraz może pomóc miastom uniknąć kar
0 0W Polsce powstała "Szkoła Przyszłości". Można używać smartfonów na lekcjach i uprawiać ogródek
0 0Program "Milion Plus" dla szpitali to wyborczy bubel. Jest niczym plaster na krwawiącą tętnicę