
Dla milionów Polaków „sukcesem” jest przeczytanie chociaż jednej książki w ciągu roku. Sieć dyskontów Biedronka postanowiła znaleźć rozwiązanie tego problemu. Jak? Zamierza ukulturalnić polskie społeczeństwo, organizując serię akcji mająych na celu zachęcanie do czytania.
REKLAMA
Kampania Biedronki przewiduje nie tylko sprzedaż nowości książkowych po obniżonych cenach, ale również organizowanie rozmaitych konkursów literackich. Jedną z takich inicjatyw jest „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” - konkurs, do którego można zgłaszać teksty skierowane do dzieci. Zwycięska praca z ilustracjami ma zostać wydana i ekskluzywnie sprzedawana w sklepach Biedronki. Jak deklarują w rozmowie z "Faktem" przedstawiciele sieci handlowej, ich działania nie mają wyłącznie charakteru komercyjnego:
Na co dzień oferujemy książki w bardzo przystępnych cenach, ale staramy się, żeby nie tylko sprzedawać książki, ale dodatkowo zachęcać do ich czytania. Chodzi nam o to, żeby rodzice czytali dzieciom książki i by w ten sposób rodziny się integrowały.
W poprzedniej edycji konkursu „Piórko” zwyciężyła Katarzyna Szestak (tekst) i Natalia Jabłońska (ilustracje). Ich wspólne dzieło, książka „Szary Domek”, trafi do sprzedaży 30 listopada tego roku (w nakładzie 50 tysięcy egzemplarzy) w przystępnej dla klientów cenie – 9,99 zł.
Jak wynika z badań tylko 42 proc. Polaków deklaruje, że w ubiegłym roku sięgnęło po przynajmniej jedną książkę. Najwięcej książek czytają osoby z wyższym wykształceniem oraz ich dzieci (80 proc.). Najmniej czytelników jest wśród osób powyżej 60 roku życia (34 proc.), mieszkańców wsi (34 proc.), rodzin o dochodzie mniejszym niż 2 tys. zł (30 proc.) oraz emerytowanych rolników (14 proc.).
Biedronka to sieć sklepów, której właścicielem jest portugalska spółka Jeronimo Martins. Ma ponad 2600 sklepów w Polsce. Obecnie jest największym pracodawcą w naszym kraju. Choć jej reputacji zaszkodziły głośne sprawy związane z nieprzestrzeganiem praw pracowniczych, cały czas otwiera nowe sklepy i z roku na rok powiększa przychody. Przyciąga klientów m.in. atrakcyjnymi promocjami na towary takie jak książki, gry komputerowe czy płyty muzyczne.
Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl