Biedronka rozpoczyna kampanią mającą na celu poprawę czytelnictwa w Polsce. W ramach akcji ma być prowadzona sprzedaż tanich książek i organizowane różne konkursu literackie
Biedronka rozpoczyna kampanią mającą na celu poprawę czytelnictwa w Polsce. W ramach akcji ma być prowadzona sprzedaż tanich książek i organizowane różne konkursu literackie Fot. M.Minderhoud / Wikimedia
Reklama.
Kampania Biedronki przewiduje nie tylko sprzedaż nowości książkowych po obniżonych cenach, ale również organizowanie rozmaitych konkursów literackich. Jedną z takich inicjatyw jest „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” - konkurs, do którego można zgłaszać teksty skierowane do dzieci. Zwycięska praca z ilustracjami ma zostać wydana i ekskluzywnie sprzedawana w sklepach Biedronki. Jak deklarują w rozmowie z "Faktem" przedstawiciele sieci handlowej, ich działania nie mają wyłącznie charakteru komercyjnego:
Alfred Kubczak
Dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska SA

Na co dzień oferujemy książki w bardzo przystępnych cenach, ale staramy się, żeby nie tylko sprzedawać książki, ale dodatkowo zachęcać do ich czytania. Chodzi nam o to, żeby rodzice czytali dzieciom książki i by w ten sposób rodziny się integrowały.

W poprzedniej edycji konkursu „Piórko” zwyciężyła Katarzyna Szestak (tekst) i Natalia Jabłońska (ilustracje). Ich wspólne dzieło, książka „Szary Domek”, trafi do sprzedaży 30 listopada tego roku (w nakładzie 50 tysięcy egzemplarzy) w przystępnej dla klientów cenie – 9,99 zł.
logo
"Szary Domek" to książka dla dzieci napisana i zilustrowana przez dwie laureatki konkursu "Piórko 2015", organizowanego przez Biedronkę w Polsce. Biedronka.pl
Jak wynika z badań tylko 42 proc. Polaków deklaruje, że w ubiegłym roku sięgnęło po przynajmniej jedną książkę. Najwięcej książek czytają osoby z wyższym wykształceniem oraz ich dzieci (80 proc.). Najmniej czytelników jest wśród osób powyżej 60 roku życia (34 proc.), mieszkańców wsi (34 proc.), rodzin o dochodzie mniejszym niż 2 tys. zł (30 proc.) oraz emerytowanych rolników (14 proc.).
Biedronka to sieć sklepów, której właścicielem jest portugalska spółka Jeronimo Martins. Ma ponad 2600 sklepów w Polsce. Obecnie jest największym pracodawcą w naszym kraju. Choć jej reputacji zaszkodziły głośne sprawy związane z nieprzestrzeganiem praw pracowniczych, cały czas otwiera nowe sklepy i z roku na rok powiększa przychody. Przyciąga klientów m.in. atrakcyjnymi promocjami na towary takie jak książki, gry komputerowe czy płyty muzyczne.

Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl