Przypominamy o naszym rankingu na Ambasadora Polskiej Przedsiębiorczości THINK BIG, który organizujemy w partnerstwie z UPC Polska. Już w lutym nasi czytelnicy będą mogli głosować na swoich faworytów. Zwycięzcę poznamy w marcu, podczas gali Think Big, którą szykuje UPC Biznes.
Sylwetki kandydatów przedstawiamy już od listopada, a ostatnią osobę przedstawimy pod koniec stycznia. Wybierając kandydatów pod uwagę bierzemy zasługi na polu promowania kultury innowacyjności w biznesie oraz stwarzanie warunków do rozwoju przedsiębiorczości. Dziś przedstawiamy sylwetkę Olgi Kozierowskiej, właścicielki marki Sukces Pisany Szminką.
Mama trójki dzieci, kobieta która porzuciła wysokie stanowisko w korporacji i założyła własną firmę, jej celem jest wspieranie kobiet na polu biznesowym. Jakiś czas temu opowiadała w wywiadzie dla Natemat.pl jak wygląda jej typowy dzień, który zawsze jest zaplanowany co do minuty. Wstaje o 6 rano, budzi starszego syna i przygotowuje śniadanie. Mąż w tym czasie zajmuje się młodszymi bliźniakami. Potem odwozi dzieci do szkoły i już o 8.15 jest w pracy. W biurze zostaje maksymalnie do 15, bo o tej godzinie odbiera syna ze szkoły i odwozi go na dodatkowe zajęcia. Czekając na niego pisze felietony i artykuły. Do domu dociera o 17 i zajmuje się dziećmi. Mąż przejmuje pociechy o 19 i wtedy Olga ma chwilę dla siebie. Ten czas poświęca zazwyczaj na relaksacyjną kąpiel lub jogging. Godzina 20 to czas na rodzinną kolację. Jeśli ma więcej pracy to około 22 wraca do komputera.
Wykształcenie
Studia skończyła w London School of PR, gdzie otrzymała tytuł specjalisty ds. PR, następnie ukończyła University of Plymouth & Amsterdam Business Scholl, na kierunku Master of Art in International Business oraz Uniwersytet Warszawski na wydziale Zarządzania i Marketingu. Zanim jej kariera zaczęła biec typowo biznesowym torem, Olga Kozierowska marzyła o tym by zostać zawodową wokalistką, ukończyła szkołę muzyczną im. J. Elsnera, jednak dyplom obroniła w klasie skrzypiec.
Olga często wspomina o skrzypcach podczas szkoleń z kobietami, które prowadzi. Mówi wtedy, że skrzypce były dla niej realizacją celów pozornych. Zawsze marzyła o tym by śpiewać, a grała na skrzypcach. Ponieważ zawsze była ambitna, a przy tym rodzice stawiali jej wysoko poprzeczkę, miała same piątki. Jednak nie była wirtuozem skrzypiec. Olga uważa, że podobnie jest kiedy pracuje się w korporacji.
Po studiach przez jakiś czas pracowała w korporacji DPD w branży logistycznej, gdzie zajmowała się komunikacją i marketingiem w 14 krajach. Odnosiła tam same sukcesy i pięła się po szczeblach korporacyjnej kariery, jednak szybko zadała sobie pytanie, czy aby na pewno jest to miejsce dla niej. Na przełomie 2007 i 2008 roku zrozumiała, że musi zmienić swoje życie. Był to moment, w którym zdała sobie sprawę, że przestała się rozwijać i potrzebna jest zmiana.
- Przychodzi w życiu taki moment, w którym zaczynamy się zastanawiać czy to jest moja droga, czy tutaj gdzie jestem spełniają się wszystkie moje marzenia, wtedy pieniądze nie są już tak ważne. Człowiek taki jak ja, który nosi w sobie jakąś misję, w pewnym momencie zaczyna się zastanawiać czy to jest moje miejsce. W 2008 roku, kiedy jeszcze pracowałam w korporacji, odpowiedziałam sobie na to pytanie, że nie jest i warto by poszukać innego - mówiła Olga w wywiadzie dla radia PiN.
Czas na zmiany
Olga czuła wtedy, że stanęła w miejscu i nie realizuje potrzeby pracy dla innych, którą w sobie nosi, o czym często wspomina w wywiadach. Postanowiła więc szukać swojego miejsca gdzie indziej. Wtedy właśnie pojawiły się pierwsze myśli o marce Sukces Pisany Szminką. Olga nie miała odpowiednich funduszy by kompleksowo zając się promocją firmy, podjęła więc decyzję, że marketingiem i PR zajmie się sama, wykorzystując swoje dotychczasowe doświadczenie.
- Ja bardzo lubię zmiany, moje życie jest pełne zmian, lubię nowe wyzwania. Będąc w korporacji w pewnym momencie zdałam sobie sprawę, że ja się już nie rozwijam. Dodatkowo nie spełniałam tej część mnie, która musi robić rzeczy społecznie, dla innych, a jak się pracuje w korporacji i robi się rzeczy dla innych to jest się po prostu frajerem - tłumaczyła w wywiadzie na antenie radia PiN.
Ideą marki Sukces Pisany Szminką jest wspieranie i promowanie przedsiębiorczości wśród kobiet. Olga podkreśla, że kobietom najbardziej potrzebne jest wpojenie zasady „Jesteś kowalem swojego losu”, uważa bowiem, że wszystko zaczyna się w głowie, a kobiety niestety wciąż nie wierzą w siebie. I właśnie to chce zmieniać.
Najpierw powstała audycja radiowa w radiu PiN, po miesiącu portal internetowy, następnie konferencje, książka i konkurs dla bizneswomen, a na koniec roku program telewizyjny. Tworząc firmę Olga postępowała zgodnie z biznesową metodą koła. Co znaczy, że każdy z jej produktów promuje kolejny i w ten sposób zataczane jest przysłowiowe koło. Sukces Pisany Szminką to pierwsza firma, która w tak kompleksowy sposób zajmuje się pomocą dla kobiet w sferze biznesu.
Nagrody
- Pozytywista Roku 2013, Fundacja Wokulskiego, kwiecień 2013
- Women of Consequence award. The Birmingham International Center, marzec 2013
- 50 Kobiet Polskiego CSR-u, luty 2013
- Najbardziej „Very unique" felietonistka, uznana przez czytelniczki portalu VuMag.pl, styczeń 2013
- Ambasadorka przedsiębiorczości kobiet 2012
- Dziennikarz Roku 2011 w kategorii „promowanie przedsiębiorczości” Polska Przedsiębiorcza
- Nominacja do nagrody E. Kwiatkowskiego, październik 2010
- Trzecie miejsce w plebiscycie „Osobowości Radiowe”,
Pulsu Biznesu, październik 2008
- Word mail Awards 2008 i 2006
- Quality Awards 2008 i 2007
- Protony 2007
- Kobiece Oblicze Sukcesu 2006
- Złota Strzała 2006
- Europrodukt 2006
- Marketer Roku 2005
Nie tylko dla kobiet
Olga razem z Darkiem Żukiem (prezes Polski Przedsiębiorczej, współtwórca Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, Business Linków oraz AIP Seed Capital. Założyciel i wieloletni prezes Studenckiego Forum BCC, a obecnie minister przedsiębiorczości w Gospodarczym Gabinecie Cieni BCC) wpadli na pomysł stworzenia Grow Up Start Up, którego celem jest wspieranie młodych przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają swoją karierę. Olga chce przekazywać swoją wiedzę i wiarę w samego siebie na wielu płaszczyznach. Cały czas brnie do przodu i szuka nowego. Prywatnie stara się żyć aktywnie i zdrowo. Wiele osób zastanawia się skąd bierze na to wszystko energię.
Nominacja za: budowanie w kobietach siły, motywowanie ich do działania i wspieranie ich przedsiębiorczości
Olga Kozierowska swoimi działaniami przyczynia się do rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Promuje i motywuje kobiety do działań biznesowych oraz wspiera nowo powstające firmy. Swoją postawą daje przykład, że chcieć znaczy móc. Często powtarza, że przysłowie "Każdy jest kowalem własnego losu' nie jest banałem, wyrzuciła ze swojego słownika słowo problem i uczy kobiety podejścia - chcieć to móc.
THINK BIG to program powstały z inicjatywy UPC Biznes, adresowany do mikro i małych przedsiębiorców z ambicjami globalnej ekspansji. To jeden z nielicznych konkursów w Polsce, którego adresatem są firmy, które działają już na rynku i mają konkretny pomysł na rozwój. Już niebawem zostaną ogłoszeni półfinaliści konkursu. www.thinkbig.upc.pl.