Znajomi mówią o nim człowiek - orkiestra. Pierwszy biznes założył jeszcze na studiach
Znajomi mówią o nim człowiek - orkiestra. Pierwszy biznes założył jeszcze na studiach Fot. Fot. You Tube / Briefpl

Kolejny raz przypominamy o naszym rankingu, który zakończymy nadaniem tytułu Ambasadora Polskiej Przedsiębiorczości THINK BIG. Organizujemy go w partnerstwie z UPC Polska. Już w lutym ruszy głosowanie naszych czytelników na swoich faworytów. Kandydatów wybraliśmy oceniając ich zasługi w promowaniu kultury innowacyjności w biznesie oraz stwarzaniu warunków do rozwoju przedsiębiorczości w Polsce.

REKLAMA
Sylwetki nominowanych osób będziemy publikować do końca stycznia. Luty to czas na głosowanie przez naszych czytelników, a już w marcu poznamy zwycięzców, którzy zostaną ogłoszeni podczas gali Think Big, którą organizuje UPC Biznes. Dzisiaj przedstawiamy blogera, vlogera, inwestora Artura Kurasińskiego.
logo
Artur Kurasiński jest współtwórcą cyklu spotkań dla przedsiębiorców, Aula Polska i konkursu Aulery Fot. You Tube / Briefpl
Artur Kurasiński tytuł magistra obronił w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim. Swoją pierwszą firmę otworzył kiedy był jeszcze studentem. Był to portal muzyczny Nuta.pl, który powołał do życia w 1999 roku. Portal ostatecznie został wykupiony przez Prokom Software. Kariera Artura Kurasińskiego rozwijała się bardzo dynamicznie i wielowątkowo, osoby z jego otoczenia mówią o nim człowiek-orkiestra. On sam mówi, że najważniejszym momentem w jego życiu był okres liceum, kiedy to nawiązał kontakty z naprawdę nieprzeciętnymi osobami.
Na pytanie o to jak zaczęła się jego przygoda z biznesem, na łamach portalu GoldenLine.pl, odpowiedział – Przypadkiem. Pewnego dnia, realizując nudne zlecenie dla mojego ówczesnego pracodawcy, podsłuchałem za ile sprzedaje on moją pracę (chodziło o stworzenie projektu nadruku na naczepę TIRa). Okazało się, że przebicie wynosiło 1000%, co wywołało u mnie ogromną ciekawość, „a gdyby tak samemu sprzedać klientowi to, co umiem?”. Od prostych prac graficznych, poprzez realizacje projektów serwisów www, po skomplikowane projekty informatyczne – tak, krok po kroku, rozwijałem się, tworzyłem nowe rzeczy i powoli przygotowywałem się do startu startupów.
logo
Artur Kurasiński nazywany jest tajfunem aktywności w mediach społecznościowych Fot.Paweł Tadejko
Człowiek - orkiestra
Obecnie Artur Kurasiński jest przedsiębiorcą, blogerem i vlogerem, inwestorem i mentorem. Interesuje się i działa w branży internetowej od 15 lat. Jest założycielem agencji konsultingowo-kreatywnej Revolver.pl, której działania skupiają się na obszarze nowych mediów, a w szczególności na Internecie i usługach mobilnych.
Jest współtwórcą cyklu spotkań dla przedsiębiorców, Aula Polska i konkursu Aulery, w którym biorą udział innowacyjne firmy technologiczne z Europy Środkowej i Wschodniej. Jest założycielem szkoły Digital Frontier, w której prowadzone są zajęcia z tworzenia gier komputerowych oraz szkołę App Academy, w której przekazywana jest wiedza na temat tworzenia aplikacji mobilnych. Bardzo często pojawia się w roli panelisty w różnych spotkaniach branżowych, oraz występuje w roli mentora na takich imprezach jak: Labstar, DemoCamp, Intel Challenge czy StartupFest.
— W pewnym momencie twoi najbliżsi patrzą na ciebie i mówią: „Kurczę, on cały czas siedzi w pracy!”. Ty na to: „Nie, ja po prostu odpowiadam na pytania moich klientów, bo to jest fajne i sprawia mi frajdę”. Jestem w kawiarni czy jestem na plaży… gdy mam komórkę, mogę pracować. Pracoholizm pojawia się po cichu. Granica jest cienka. Media internetowe, społecznościowe są wszędzie. Niedługo będziemy mieli je pewnie wszczepione w głowę. Niemniej jednak życzyłbym każdemu, żeby miał satysfakcję z wykonywanej pracy a nie tylko siedział na stołku i odliczał czas do godziny 16:00 - opowiadał o swoim trybie życia w wywiadzie dla productivemag.pl.
logo
Znajomi mówią o nim człowiek-orkiestra Fot. You Tube / Briefpl
Artur jest niesłychanie aktywny w mediach społecznościowych. Mówią o nim tajfun aktywności w social mediach. Zapytany o to po co to robi odpowiedział w wywiadzie dla NaTemat.pl - Z prostego powodu. Wielokrotnie zdarzało mi się, że poznawałem się z ludźmi, którzy mówili: Nie znamy się osobiście, ale...znamy się z Facebooka, albo czytamy Twojego bloga, albo znamy Cię z serwisów. W biznesie jest wiele przypadków, w których ktoś mówi: Słuchajcie jest problem, czy znacie kogoś, kto by go rozwiązał. I wtedy pada czasem odpowiedź: Wiecie, jest taki gość, on ciągle napier....głodne kawałki, on się tym interesuje, zwróćmy się do niego. Tak to działa. Ludzie do mnie przychodzą i mówią: Artur, Ty się na tym znasz. Obecność na Facebooku jest budowaniem mojej tożsamości i marki. Jeżeli ktoś powie mi potem, że pieprzę głupoty, to ja powiem: pokaż mi, w którym wątku.
logo
Artur Kurasiński obecnie zajmuje się startupem Fokus Fot. You Tube / inFakt.pl
Jego cel: dzielić się wiedzą z innymi
Jako mentor przekazuje wiedzę z zakresu budowania i analizy modeli biznesowych, PR, marketingu, social mediów, przygotowania do rozmowy z inwestorami i networkingu. Artur Kurasiński tworzył rozwiązania dla takich firm jak: Agora, GG Network, Commercial Union, Red Bull, Warta, Masterfoods, TP S.A., Western Union, Axel Springer, Expander, Avantis i Telecom Media, Groupon Polska czy Microsoft Polska.
Obecnie prowadzi firmę, która stworzyła dwa narzędzia: Fokus i MUSE. Fokus Jest to narzędzie analityczno-wnioskujące, dzięki któremu użytkownik może gromadzić w jednym miejscu informacje z różnych stron internetowych i mediów społecznościowych (serwisów www, aplikacji klasy CRM czy dowolnego oprogramowania czy urządzenia, które ma API). Dzięki MUSE można mierzyć i analizować dane pochodzące z YouTube (oraz w bliskiej przyszłości innych platform wideo).
- Czymkolwiek jest twój biznes, my go naprawimy. Jeśli zajmujesz się blogiem albo sprzedajesz kwiaty i masz swój profil na Facebooku to to jest twój biznes. Ale twoim biznesem może być też zbieranie znaczków. I my chcemy dać ci narzędzie dzięki któremu będziesz mógł z tych wszystkich obszarów mediów społecznościowych wyciagnąć sens, który ujawnia sie wtedy kiedy łączymy te wszytskie elementy. - mówił Artur Kurasiński o projekcie Fokus w wywiadzie dla NozbePoland.
Liczy się człowiek
Inwestycje, których dokonuje skupiają się na projektach technologicznych na wczesnym etapie rozwoju. Przy czym Artur Kurasiński w wielu wywiadach podkreślał, że nigdy nie inwestuje w sam pomysł ale w konkretnego człowieka. Na swoim blogu napisał z czym Polacy mają największy problem prezentując się przed inwestorem, czy to na konkursach. Jednym z nich jest według Kurasińskiego brak wiary w swój pomysł. "...Brak wiary i zaangażowania uczestników konkursu. Popełnianie klasycznego błędu „hej, wiecie ten pomysł nie jest może fajny ale zrobiłem go dzień przed terminem oddania i kurczę sam nie wiem czy on jest fajny” to jest masakra. Nie pomnę ile razy sama komisja musiała szukać szczypty entuzjazmu w prezentowanych pomysłach. Nie rozumiem – czy tak ciężko uwierzyć, że jeśli Ty sam nie wierzysz w swój pomysł, nie umiesz go „sprzedać” to kto ma w niego uwierzyć? Jeśli sam autor jest sceptyczny albo po prostu jasno komunikuje, że „tak, coś zrobiłem ale to była taka wprawka i włożyłem ten pomysł do szuflady” to jak mają na takie dictum zareagować ludzie decydujący o wydaniu 1 mln złotych na prezentowany projekt?"

Nominacja za: kreatywne podejście do biznesu i wpieranie początkujących przedsiębiorców

Artur Kurasiński daje wsparcie młodym, jest otwarty na ludzi, zawsze inwestuje przede wszytskim w człowieka, dopiero potem w sam pomysł. Wspiera rozwój edukacji związanej z branżą nowych technologii. Jest zdobywcą 4 miejsca w tegorocznym rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie, organizowanym przez magazyn Brief.

THINK BIG to program powstały z inicjatywy UPC Biznes, adresowany do mikro i małych przedsiębiorców z ambicjami globalnej ekspansji. To jeden z nielicznych konkursów w Polsce, którego adresatem są firmy, które działają już na rynku i mają konkretny pomysł na rozwój. Już niebawem zostaną ogłoszeni półfinaliści konkursu. www.thinkbig.upc.pl.