mBank zorganizował konkurs skierowany dla start-upowców. Jego uczestnicy mieli zaproponować rozwiązanie wprowadzające innowacyjność w ofertę banku
mBank zorganizował konkurs skierowany dla start-upowców. Jego uczestnicy mieli zaproponować rozwiązanie wprowadzające innowacyjność w ofertę banku Materiały prasowe

Zakończył się konkurs mBank StartUp Challenge, w którym wzięło udział ponad 60 start-upów chcących wesprzeć rozwój oferty mBanku. Zwyciężyła firma, która stworzyła program pozwalający na jej profilowanie w oparciu o analizę aplikacji mobilnych używanych przez klientów. W nagrodę laureat będzie mógł przetestować swój produkt w systemie banku oraz wyjedzie na szkolenie do Tel Awiwu.

REKLAMA
Konkurs był wspólną inicjatywą mBanku i Business Link Poland, skierowaną do młodych przedsiębiorców zarządzających technologicznymi firmami. W sumie napłynęło do niego 64 propozycji udoskonalenia oferty mBanku. Spośród nich wybrano 5 najciekawszych rozwiązań, których autorzy przeszli następnie szkolenie pod okiem ekspertów reprezentujących organizatora konkursu, a ostatecznie zaprezentowali na żywo swoje projekty na gali finałowej.
W przesłanej do mediów notatce prasowej Bogna Antosiak, specjalistka mBanku od małych i średnich firm, oznajmiła, że tego typu konkursy to znakomita szansa na znalezienie wspólnej płaszczyzny między niewielkimi, acz mającymi ciekawe pomysły firmami, a dużymi instytucjami w rodzaju banków, które cały czas muszą szukać nowych rozwiązań rozwijających ich ofertę. Dodała, że innowacyjność przejawiana przez polskich start-upowców reprezentuje światowy poziom.
Bogna Antosiak
Menadżer w departamencie małych i średnich firm, mBank

Problemem małych firm nie jest brak innowacyjnych pomysłów czy rozwiązań technologicznych, a przebicie się z nimi na rynku. Dzięki tego typu konkursom ich propozycje mogą automatycznie zdobyć skalę i dotrzeć do dużego grona odbiorców. Dla nas jest to natomiast szansa na dopływ świeżych, bardzo dobrych i łatwych do zaimplementowania rozwiązań. Często skupiających się na aspektach, na których bank jako duża organizacja nie koncentruje swego myślenia. Już dziś rozmawiamy o wykorzystaniu nie tylko zwycięskiego pomysłu, ale także kilku innych propozycji. Konkurs pokazał bowiem, że polskie startupy to światowa liga innowacji.

Zwycięzcą konkursu została firma Koala Metrics. Jest ona autorem mechanizmu do profilowania klientów na podstawie informacji o aplikacjach mobilnych, z których korzystają na co dzień. Pozwala to z blisko 95-proc.poprawnością ocenić m.in. kim jest dany użytkownik z zawodu, czy ma dzieci i jaki tryb życia prowadzi. Taka wiedza pozwoli bankowi w dobraniu adekwatnej do potrzeb klienta oferty, jak również pomoże w ustaleniu ryzyka kredytowego.
logo
Konkurs zorganizowany pod patronatem mBanku wygrała firma Koala Metrics. Zaprezentowała ona projekt, który ułatwia dopasowanie oferty banku do indywidualnego klienta poprzez analizę aplikacji mobilnych, jakich używa odbiorca usług bankowych Materiały prasowe
Wyróżniony przez mBank start-up wdroży komercyjnie swoje rozwiązanie w banku w ramach testu. Ponadto otrzyma zaproszenie na wzięcie udziału w organizowanym w Tel Awiwie (Izrael) programie akceleracyjnym. Tam laureat przejdzie cykl szkoleń oraz spotka się z potencjalnymi inwestorami.
mBank był pierwszym w Polsce wirtualnym bankiem powstałym w 2000 roku. Obecnie w ramach unifikacji marek stanowi bank uniwersalny, który do 2013 roku funkcjonował pod nazwą BRE Bank. W swojej działalności nadal stawia na innowacyjne rozwiązania, zwłaszcza w zakresie bankowości mobilnej i internetowej.

Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl