Te 3 typy osobowości niemal każdemu potrafią zajść za skórę.
Te 3 typy osobowości niemal każdemu potrafią zajść za skórę. Fot. Youtube/Heath Ledger/http://skroc.pl/a6c9a
Reklama.
Oto 3 typy osobowości, które potrafią rozsadzić od środka funkcjonowanie niemal każdej firmy, a swoich kolegów z pracy doprowadzić do furii. Jak sobie z nimi radzić podpowiada Aja Frost z serwisu Themuse.com.

1. „Wścibski interesowniś”

Oczywiście w pracy jak najbardziej mamy prawo do zachowania w tajemnicy szczegółów swojego prywatnego życia. Jednak niektórych z naszych biurowych koleżanek lub kolegów mogą one wyjątkowo interesować. W efekcie będą zadawać pytania dotyczące np. naszego partnera, posiadania dzieci, wagi, zdrowia czy nawet wysokości zarobków.
logo
Fot. Youtube/PlaidOnFlannel/http://skroc.pl/d2932
Aja Frost radzi, aby na początku starać się zbywać wścibskich natrętów. Przykładowo używając żartobliwie zwrotu: „Gdybym ci powiedział, musiałbym cię zabić”. Jednak gdy delikatne zabiegi nie odnoszą skutku, ekspertka zaleca zwrócić się do takiej osoby w bardziej bezpośredni sposób. Np. „Szczerze mówiąc, wolę nie mówić na ten temat” albo „To zbyt osobiste pytanie” i zmienić temat.

2. „Wredny złośliwiec”

Tacy ludzie stają na naszej drodze zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Jednak w pracy ich złośliwe komentarze, notoryczna krytyka czy ciągłe podważanie naszych kompetencji są wyjątkowo uciążliwe, gdyż nie możemy po prostu unikać kontaktu z taką osobą. Jak więc sobie z nią poradzić?
logo
Fot. Youtube/Reece Downs/http://skroc.pl/6f4cd
Jak wskazuje Aja Frost, jeśli złośliwe uwagi notorycznie się powtarzają, najpierw należy tej osobie stanowczo zwrócić uwagę, że ich sobie nie życzymy. Natomiast jeśli nie przyniesie to oczekiwanych skutków i nadal będziemy atakowani, radzi wyjaśnić całą sytuację w rozmowie z szefem.

3. Notoryczny przerywacz

Taka osoba jest w stanie zdezorganizować niemal każde służbowe spotkanie swoim natarczywym przerywaniem wypowiedzi innym. Jeszcze gorzej dla nas, kiedy wspólnie z nią musimy realizować jakiś projekt. Istnieje spora obawa, że nie zostaniemy dopuszczeni do głosu. Co więc należy zrobić?
logo
Fot. Youtube/TheMovieQuoteGuy's channel/http://skroc.pl/b4d9a
Jak wskazuje Aja Frost, im szybciej utemperujemy zachowanie takiej osoby, tym łatwiej będzie nam później z nią pracować. Może ona nawet sama nie zdawać sobie sprawy, jak jej zachowanie potrafi być irytujące. Dlatego gdy po raz kolejny przerwie naszą wypowiedź, należy zwrócić się do niej np. ze zwrotem: „Przepraszam, pozwól mi dokończyć myśl”. Należy robić to aż do skutku.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl