
Można powiedzieć, że banki zatrzymały się na etapie telefonu z fizyczną klawiaturą, podczas gdy ich klienci dawno przesiedli się na nowoczesne, dotykowe smartfony.
Walka o kawałek tortu
Nie wystarczy doskonały pomysł, a nawet setki tysięcy klientów, żeby mieć pozwolenie na działanie jako krajowa instytucja płatnicza. Mimo, że rozwiązanie to paradoksalnie miało wspierać pozabankowe podmioty w walce z zasiedziałą, bankową konkurencją. Bezpieczne i tanie rozwiązanie płatnicze? Być może, jednak sprzedawcy nie ruszą palcem, żeby je wypromować, podobnie jak agregatorzy czy agenci rozliczeniowi. To może nowoczesny sposób akceptacji kart płatniczych? Po przepaleniu kilkunastu milionów złotych na rozwój może się okazać, że zabraknie kolejnych milionów na tzw. certyfikację w organizacjach płatniczych. A przecież to dopiero początek.
dr Michał Macierzyński - Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i internetowej w PKO Banku Polskim. W banku odpowiedzialny za rozwój bankowości mobilnej. Do lipca 2014 roku jako dyrektor Biura Innowacji odpowiedzialny m.in. za rewitalizację Szkolnych Kas Oszczędności, a także wprowadzenie kompleksowej oferty PKO Junior – pierwszego w Polsce konta i karty płatniczej dla dzieci poniżej 13 roku życia. Zainicjował wdrożenie i uruchomił projekt płatności mobilnych IKO. Do 2010 analityk w firmie Bankier.pl, członek zarządu Związku Firm Doradztwa Finansowego. Założyciel i redaktor naczelny wortalu finansowego PRNews.pl i Przeglądu Finansowego Bankier.pl. Wykładał w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Wiceprezes Fundacji InternetPR.pl. Laureat Nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka w 2007 r., Dziennikarz Roku 2008 wg Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy ZBP. Autor licznych raportów, analiz, publikacji naukowych i artykułów prasowych na temat bankowości, a także marketingu i PR bankowego. Autor książki “Public relations w bankach wirtualnych”. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.