Innowacyjność w 6 krokach

- Choć technologia RFID znana jest już od przeszło siedmiu dekad, my planujemy zmienić jej funkcjonalność tworząc SMART RFID, pisze Karolina Kozłowska, prezes Smart Technology Group.
- Choć technologia RFID znana jest już od przeszło siedmiu dekad, my planujemy zmienić jej funkcjonalność tworząc SMART RFID, pisze Karolina Kozłowska, prezes Smart Technology Group. http://bit.ly/1Z2QQi1/Flickr-CC/JudithKlein
Uber zmienił sposób w jaki myślimy o taksówkach, AirBNB zmienił sposób w jaki myślimy o hotelach, my postanowiliśmy zmienić sposób w jaki myśli się i używa technologii RFID.

RFID czyli technologia polegająca na stosowaniu fal radiowych do przesyłania danych znana jest już od lat 40-tych XX wieku, na dobre na popularności zyskuje od lat 70-tych. My jednak zdecydowaliśmy całkowicie zmienic sposób w jaki działa RFID, tworząc SMART RFID. Oto jak do tego doszliśmy.

Krok 1 – out-of-box thinking
Najważniejszą cechą SMART RFID jest połączenie w jednym narzędziu zalet oraz funkcjonalności aż pięciu technologii. Opracowane przez polskich inżynierów rozwiązanie jest jedynym na świecie. Popularne technologie bezprzewodowe współpracują ze sobą, tworząc nową jakość. Dzięki RFID możemy zagwarantować precyzyjną identyfikację. WiFi pozwala osiągać naszym produktom szeroki zasięg oddziaływania, Bluetooth to bezpośrednia komunikacja z odbiorcą, GPRS dba o najszybszą transmisję danych, a ZigBee gwarantuje ekonomiczne wykorzystanie energii.

Nasz zespół składa się z fachowców zajmujących się technologią RFID już od blisko 10 lat. Poznali oni jej plusy i minusy, możliwości oraz niedostatki. Pomysł na udoskonalenie RFID powstał w chwili, gdy po raz kolejny okazało się, że śmiały pomysł ekipy Smart Technology Group nie może zostać zrealizowany – właśnie ze względu na ograniczenia technologii RFID. Wtedy podjęto próby jej rozbudowy. Próby, jak się okazało, udane.


Dzięki nim produkowany od A do Z w Polsce czytnik Master 01 RFID UHF posiada wiele atrybutów, którymi nie może pochwalić się światowa konkurencja, w tym także i sami giganci branży RFID. Czytnik stworzony w Smart Technology Group wyposażony jest np. w wyjścia przekaźnikowe, interfejs komunikacyjny Wiegand czy też własny firmware, dający pełną kontrolę nad funkcjonalnościami Mastera, a jednocześnie prosty w integracji ze wszystkimi innymi systemami.

Krok 2 - uniwersalność

Taka kumulacja różnorodnych technologii sprawia, że SMART RFID znajduje szerokie zastosowanie. W przeciwieństwie do wielu innych rozwiązań dostępnych na rynku, SMART RFID świetnie sprawdza się w wielu branżach. Przekonali się już o tym przedstawiciele tak różnych środowisk jak m.in. retail, właściciele oraz zarządcy parkingów, branża security, dyrekcje muzeów.

Tym, co przesądza o uniwersalności naszego rozwiązania, jest umiejętny dobór perspektywicznych technologii, wchodzących w skład SMART RFID.
Dzięki ich indywidualnym właściwościom jesteśmy w stanie odpowiedzieć na szereg zdiagnozowanych przez nas potrzeb różnych środowisk. W branży retail RFID odpowiada za szybką i niemal bezbłędną (skuteczność: 99,7%) inwentaryzację, moduł Bluetooth w rozwiązaniach parkingowych pozwala na otwieranie szlabanu za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie, natomiast WiFi stosowane przy kontroli dostępu umożliwia rezygnację z okablowania. Każdy z powyższych przykładów oznacza realne oszczędności oraz zwiększenie komfortu. Zarówno dla klienta, jak i końcowych użytkowników.

Krok 3 – oszczędności

Jak się okazuje, nowe technologie generują znaczne oszczędności. W ten sposób nakłady poniesione na implementację SMART RFID mogą zwrócić się już nawet po 1,5 roku. Wykorzystanie rozwiązania proponowanego przez Smart Technology Group dla logistyki potrafi obniżyć koszty transportu nawet o 59%.

Właściciele parkingu, którzy sięgną po SMART RFID, obniżą swoje bieżące koszty dzięki rezygnacji z zakupów pilotów, służących kierowcom do zdalnej obsługi szlabanu lub bramy. Wydatki zostaną również uszczuplone o nakłady na kontrolery z przekaźnikami. Czytnik Master 01 jako jedyny na świecie posiada wbudowane aż 4 wyjścia przekaźnikowe, zostawiając pod tym względem konkurencję daleko w tyle. Z przekaźników skorzystają również administratorzy systemów kontroli dostępu. Nie będą potrzebowali dodatkowych kontrolerów do sterowania szlabanem. Zbędny stanie się również i komputer – do prawidłowego działania wystarczy czytnik, antena i tagi (umieszczone np. w identyfikatorach).

Obniżkę kosztów zagwarantuje także mnogość możliwości zasilania. Wybór odpowiedniej opcji, uwarunkowany za każdym razem indywidualnymi właściwościami danego obiektu (parkingu, muzeum, biurowca lub fabryki) sprawi, że rachunki za zużycie energii spadną.

Krok 4 – zyski
Zamontowanie w sklepach modułu kasowego sprawi, że obsługa jednego klienta – bez względu na ilość nabywanych przez niego towarów – potrwa tylko 6 sekund. Nie będzie już bowiem konieczne indywidualne skanowanie każdego przedmiotu. Wystarczy położyć wszystkie produkty na kasę, by czytnik w jednej chwili bezbłędnie je zidentyfikował i przesłał dane do kasy. Klientowi pozostaje już tylko zapłacić. W ten sposób w znaczący sposób zwiększa się ilość obsłużonych kupujących.

Rośnie również szansa, że zadowoleni z obsługi konsumenci wrócą do danego sklepu szybciej niż do konkurencji. Równie spektakularne rezultaty przynosi zastosowanie SMART RFID przy inwentaryzacji. Dzięki niezwykłej skuteczności oraz możliwości wykonywania jej codziennie – bez konieczności zamykania sklepu lub innych niedogodności – personel będzie zawsze świetnie poinformowany o stanach towarowych oraz zapasach.

Oznacza to, że będzie mógł na bieżąco dokonywać zamówień, minimalizując ryzyko niedostępności towaru. To z kolei przełoży się na satysfakcję klientów i ich częstsze zakupy. 51% z nich deklaruje swą lojalność wobec sklepów z wysoką dostępnością towaru, a kolejne 45% będzie rozczarowanych niedostępnością poszukiwanego asortymentu.

Krok 5 – wygoda
Każda z wymienionych technologii jest przecież szeroko wykorzystywana na całym świecie. Jednym z przyświecających nam celów przy tworzeniu SMART RFID było zaproponowanie takiego rozwiązania, które pozwoliłoby na jednoczesne korzystanie z nich wszystkich, ale bez uciążliwej instalacji. Wybierając jedno rozwiązanie, otrzymuje się tak naprawdę pięć zaawansowanych technologii.

Ale wygoda gwarantowana przez SMART RFID nie ogranicza się wyłącznie do kwestii montażu. Równie ważna jest zwiększenie komfortu wynikające z korzystania ze SMART RFID. Sprzedawcy ucieszą się, gdyż dzięki narzędziu od Smart Technology Group będą mogli zinwentaryzować nawet 20 000 produktów w ciągu godziny.
Osoby zatrudnione w logistyce docenią możliwość rezygnacji z papierowych dokumentów oraz możliwość śledzenia zasobów w czasie rzeczywistym (real-time locating system). SMART RFID doskonale nadaje się do prowadzenia oraz przechowywania szczegółowej dokumentacji, np. tej dotyczącej korzystania z parkingów. Każde zdarzenie – wjazd czy wyjazd, nawet przy na stale podniesionym szlabanie - rejestrowane jest przez czytnik RFID, zapisywane w logu, a następnie łatwo dostępne z poziomu administratora.

Większą wygodę odczują także użytkownicy końcowi. Klienci odwiedzający sklep korzystający ze SMART RFID mogą liczyć na pełną dostępność asortymentu oraz błyskawiczną obsługę przy kasie. Kierowcy korzystający z parkingów wyposażonych w SMART RFID nie muszą nosić ze sobą pilota (który może się zgubić lub zepsuć). Ich samochód będzie rozpoznawalny z odległości kilkunastu metrów tyko za pomocą naklejki na szybie. By wjechać na parking nie trzeba się już będzie zatrzymywać, co zwiększy płynność przejazdu. Osoby korzystające z bezprzewodowych systemach dostępu będą rozpoznawane bez konieczności wyciągania identyfikatora z torby.


Krok 6 – modułowość

Rozwiązania stworzone przez Smart Technology Group są w pełni elastyczne. Oznacza to, że w zależności od potrzeb danego miejsca, można idealnie dopasować najlepsze rozwiązania – moduły tworzące markę SMART RFID. Sklep może być wyposażony w system lojalnościowy wykorzystujący RFID oraz beacony, a także posiadać inwentaryzację opartą o czytniki NEO 01 Zarządzający parkingiem może na początku zdecydować się na 4 anteny, po czym dokupić kolejne 4 i dodatkowo usprawnić wjazd i wyjazd dla większej ilości kierowców.

Planujemy też dalszą ofensywę na polu nowych technologii. „Wciąż rozwijamy nasze produkty, wciąż rozbudowujemy je o kolejne funkcjonalności, wciąż wsłuchujemy się w głos naszych klientów. Już teraz nasz czytnik Master 01 działa aż w trzech trybach, a wkrótce dodany zostanie mu kolejny, niedostępny do tej pory w żadnym innym czytniku” – zapowiada Monika Bańdura, dyrektor ds. operacyjnych w Smart Technology Group. „Taka już nasza perfekcjonistyczna natura, wciąż pchająca nas do poszukiwania i wdrażania kolejnych innowacyjnych rozwiązań” – puentuje.

Dr inż. Karolina Kozłowska - prezes zarządu Smart Technology Group, jedynej na świecie firmy opracowującej czytniki RFID UHF, które w innowacyjny sposób łączą technologie RFID, Beacon, WiFi, ZigBee, GPRS. Jest jednym z nielicznych w Polsce ekspertów od RFID, którym zajmuje się od 2008 roku. Jej rozwiązania zostały już docenione przez branżę retail. Korzystają z nich takie marki jak Pellini, Amway, Lavend i 4Interiors. Autorka i współautorka 3 patentów oraz kilkudziesięciu publikacji naukowo technicznych.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.