Internetowy troll to plaga współczesnego internetu. Jeśli mamy się przeciwko niemu bronić, musimy dobrze go poznać i zrozumieć, czemu przejawia takie zachowanie
Internetowy troll to plaga współczesnego internetu. Jeśli mamy się przeciwko niemu bronić, musimy dobrze go poznać i zrozumieć, czemu przejawia takie zachowanie Fot. Dr. Platypus / http://bit.ly/1ZOr7PS
Reklama.
Charakterystyka internetowego trolla przedstawiona w zamieszczonym na YouTube filmie jest podsumowaniem obserwacji i wniosków z publikacji naukowej zatytułowanej „Trolls Just Want to Have Fun”. Poniżej wymieniono najważniejsze fakty, jakie ustalono podczas badań nad zachowaniem ludzi, których zaśmiecają internet napastliwymi i kontrowersyjnymi komentarzami.

Jedna na 18 osób przyznaje się do tego, że jest internetowym trollem.

Społeczność internetowych trolli składa się w przeważającej części z sadystów bez empatii, którzy lubującą się w zadawaniu bólu innej osobie.

Internetowe trolle są narcyzami, którzy czerpią satysfakcję z tego, co robią, więc im częściej zwracamy na nich uwagę, tym z większą chęcią angażują się oni w swoją szkodliwą działalność.

Internetowe trolle nie zawsze są trollami w życiu realnym – na co dzień mogą być miłymi osobami, które upust swoim najgorszym żądzom dają tylko w wirtualnym świecie.

Trolle częściej zamieszczają komentarze i otrzymują więcej odpowiedzi od innych internautów, ponieważ wyzwalają w innych to, co w ludzkiej naturze jest najgorsze.

Film szczegółowo wyjaśniający, kim są internetowe trolle i czemu zatruwają nam w życie w cyberprzestrzeni możemy obejrzeć poniżej.
AsapSCIENCE to kanał założony w serwisie YouTube przez dwóch mieszkańców Kanady - Mitchella Moffita i Gregory Browna. Co tydzień publikuje on materiały video poświęcone różnym tematom z zakresu nauki i edukacji. Popularność kanału (film pt. „What Colour Is This Dress?” obejrzało ponad 20 mln internautów) skutkuje tym, że czołowa media amerykańskie na swoich stronach internetowych zamieszczają filmiki AsapSCIENCE, by skomentować ich treść.
źródło: "Daily Mail"

Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl