We wstępie raportu KPMG czytamy:
"Z tegorocznego raportu wynika, że polskie marki premium i luksusowe rozwijają się i odnoszą sukcesy, zarówno w kraju, jak i na rynkach międzynarodowych. Wyniki naszego badania pokazują również, że nabywcy dóbr premium i luksusowych w Polsce zwracają uwagę na kraj pochodzenia produktów, a większość z nich twierdzi, że oznaczenie „Made in Poland” zachęca ich do zakupu. Dochód netto najbogatszych Polaków w 2015 roku osiągnął poziom około 155 mld złotych. Na co wydają pieniądze polscy bogacze? Jak się okazuje najwięcej ekskluzywnych marek mamy w branżach: odzieżowej, biżuteryjnej, zegarków i alkoholowej."
Organizacje skupiające najbardziej luksusowe marki świata:
włoska Fondazione Altagamma (1992),
brytyjska Walpole British Luxury (1990),
niemiecka Meisterkreis (2011),
oraz najbardziej poważana, o najdłuższej tradycji, francuska Comité Colbert (1954).
Według badań przeprowadzonych w 2012 roku przez firmę ARC Rynek i Opinia wynika, że przeciętny Kowalski zapytany o luksusowe marki obok Mercedesa, Diora czy Chanel umieszcza Adidasa, Avon, Oriflame, Nivea czy L'Oreal.
Najdroższe produkty świata:
1. Diamenty - 13 tys. dolarów za karat
2. Platyna - 48 dolarów za gram
3. Białe trufle - 5 dolarów za gram
4. Szafran - 13 dolarów za gram
5. Krem de la Mer stworzony przez fizyka z NASA– 70 dolarów za gram
6. Kawior z irańskiej bieługi – 35 dolarów za gram
Magda Butrym - kreacje na czerwony dywan
Sunreef Yachts – jachty dla wymagających
Fonica - ekskluzywna propozycja dla melomanów
Jan Kielman - buty szyte na miarę
Napisz do autora: marta.wujek@innpoland.pl