Beacony mają ułatwiać m.in. poruszania się po dużych obiektach.
Beacony mają ułatwiać m.in. poruszania się po dużych obiektach. Fot. materiały prasowe
Reklama.
Nowa inwestycja potwierdza, że technologia beaconów wciąż się rozwija. Wspomniane urządzenia to nadajniki, które poprzez Bluetooth łączą się ze smartfonami zapewniając dokładną geolokalizację. Użytkownicy mogą ten sposób otrzymywać zarówno kontekstowe informacje ze sklepów (jak np. spersonalizowane oferty promocyjne), ale ułatwia się im również poruszanie po dużych obiektach, a w niektórych przypadkach wzbogaca się w ten sposób chociażby wizytę w muzeum. Narzędzie ma sprawdzać się również w rozwiązaniach B2B, np. zwiększając poziom ochrony w magazynach.
Beacony Kontakt.io wykorzystywane są m.in. przez McDonald's, Carrefour, Nike czy Berlin Fashion Week. Firma informuje, że ich narzędzia pojawiają się w 100 krajach świata. Pod koniec 2015 roku wartość krakowskiej firmy wyceniono na 25 milionów dolarów.
– Kontakt.io udowadnia, że jest jednym z absolutnych liderów branży urządzeń BLE na świecie. Szeroka adaptacja technologii firmy, jak i wzrost przychodów, 300 procent w skali roku, to dwa silne dowody na to, że w zasadzie nie inwestujemy w startup, a dynamicznie prosperująca firmę – mówi Jan Habermann, partner w funduszu Credo Ventures, głównym inwestorze Serii B.
Szymon Niemczura, współzałóżciel oraz prezes Kontakt.io

Od samego początku naszym celem jest dostarczenie klientom najlepszych na świecie rozwiązań opartych o technologię Bluetooth. To wymaga od nas ciągłego poszukiwania innowacji i budowania silnych kompetencji w zespołach. Stąd decyzja o tym, że duża część środków z tej rundy inwestycyjnej zostanie przeznaczona właśnie na te cele, a 10% udziałów firmy zostanie zaoferowane w ramach opcji dla pracowników.

Inwestycja ma pomóc firmie w rozbudowie zespołu. Powiększony ma zostać zarówno krakowski oddział programistów, jak i biura międzynarodowe w Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Chinach.

Napisz do autora: adam.turek@innpoland.pl