
W dzisiejszym coraz bardziej pędzącym świecie, w zatłoczonych centrach dużych miast, każdy z nas poszukuje chociaż chwili wytchnienia. Może nią być np. filiżanka aromatycznej kawy. Tylko gdzie znaleźć klimatyczną kawiarnie? Ten problem postanowili rozwiązać twórcy Bike Cafe.
REKLAMA
Zawsze do usług
Jest to pierwsza w Polsce sieć mobilnych kawiarni rowerowych, które za pośrednictwem stylizowanych i odpowiednio przystosowanych jednośladów porusza się swobodnie w przestrzeni polskich miast. Jak zapewniają pomysłodawcy, taki model biznesu pozwala być im zawsze tam, gdzie danego dnia metropolia tętni życiem. Jak to działa w praktyce. Aby się przekonać, wystarczy obejrzeć poniższy film.
Jest to pierwsza w Polsce sieć mobilnych kawiarni rowerowych, które za pośrednictwem stylizowanych i odpowiednio przystosowanych jednośladów porusza się swobodnie w przestrzeni polskich miast. Jak zapewniają pomysłodawcy, taki model biznesu pozwala być im zawsze tam, gdzie danego dnia metropolia tętni życiem. Jak to działa w praktyce. Aby się przekonać, wystarczy obejrzeć poniższy film.
Pierwsza kawiarnia pod marką Bike Cafe wystartowała w 2012 roku na ulicach Poznania. Od tej pory systematycznie rozwija się sieć mobilnych obiektów. Obecnie firma posiada 5 własnych punktów oraz 15 jednostek franczyzowych.
Gdzie jeździ mobilna kawiarnia?
Aktualnie oprócz stolicy Wielkopolski, mobilne kawiarnie Bike Cafe mogą na swoich ulicach spotkać mieszkańcy Warszawy, Wrocławia, Gdańska, Gdyni, Sopotu, Torunia, Kielc oraz czeskiego Liberca. W modelu franczyzowym firma pozostawia dużą swobodę co do modelu działalności. Franczyzobiorca może prowadzić sprzedaż z punktu na ruchliwej ulicy, czy też zlokalizować swoją mobilną kawiarnie na festiwalu, targu, lub koncercie, a także centrum handlowym, dworcu bądź biurowcu.
Aktualnie oprócz stolicy Wielkopolski, mobilne kawiarnie Bike Cafe mogą na swoich ulicach spotkać mieszkańcy Warszawy, Wrocławia, Gdańska, Gdyni, Sopotu, Torunia, Kielc oraz czeskiego Liberca. W modelu franczyzowym firma pozostawia dużą swobodę co do modelu działalności. Franczyzobiorca może prowadzić sprzedaż z punktu na ruchliwej ulicy, czy też zlokalizować swoją mobilną kawiarnie na festiwalu, targu, lub koncercie, a także centrum handlowym, dworcu bądź biurowcu.
Co ciekawe, rowery Bike Cafe mogą prowadzić sprzedaż przez kilkanaście godzin bez konieczności podłączenia do mediów. Jednoślady pracują w absolutnej ciszy w temperaturach od -10 do +35 stopni Celsjusza.
Obecnie poza Czechami, Bike Cafe chce rozszerzyć działalność sieci swoich mobilnych kawiarni na inne rynki zagraniczne. Zamierza w tym celu wykonać analizę oraz opracować strategię potencjalnego wejścia do innych państw. Ma w jej w tym pomóc dofinansowanie w kwocie ponad 149 tys. zł przyznane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach programu Go_Global. Podobne wsparcie otrzymało 40 innych polskich firm.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl
