Jeśli jesteś jednym z 800 milionów użytkowników Messengera, to być może już wkrótce będziesz musiał pogodzić się z reklamami w aplikacji. Choć sam Facebook unika komentarza, tak wynika z… prognoz przychodów na drugi kwartał 2016 roku.
Z dokumentu, do którego dotarł Techcrunch.com wynika, że firmy będą mogły wysyłać reklamy jako wiadomości w Messengerze do użytkowników, którzy wcześniej się z nimi komunikowali przez to medium. Dobrą wiadomością jest to, że reklamodawca nie będzie mógł wysłać takiej wiadomości do wszystkich.
Facebook unika komentarza, przyznaje tylko, że pragnie, aby Messenger był wysokiej jakości narzędziem, które angażuje 800 milionów ludzi na świecie, a to znaczy zapewnienie użytkowników, że nie będą mieli do czynienia z żadnymi niechcianymi wiadomościami. Josh Constine i Jon Russell z Techcrunch odbierają to jednak jako uchylenie furtki dla prób monetaryzowania Messengera.
Warto też wspomnieć, że firma Marka Zuckerberga opracowała link fb.com/msg/, który pozwala na łatwe wysyłanie wiadomości na skrzynkę na Facebook’u. Np. klikając fb.com/msg/innpoland przejdziemy do bezpośredniego wysyłania wiadomości na naszą skrzynkę, co jest ułatwieniem dla firm – taki link łatwo wstawić na stronę.
Czy zatem czekają nas reklamy w Messengerze? Raczej tak. Tyle, że tylko od tych firm, z którymi wcześniej rozmawialiśmy na czacie.