Drutex jest liderem stolarki okiennej w Europie pod względem liczby produkowanych okien pionowych
Drutex jest liderem stolarki okiennej w Europie pod względem liczby produkowanych okien pionowych Drutex SA
Reklama.
Firma Drutex otworzyła swoje podwoje w maju 1985 roku. Leszek Gierszewski, który wcześniej swoją karierę zawodową wiązał z wojskiem, zapragnął czegoś, co da mu większą niezależność. Na początku wraz z kolegą zajął się produkcją... doniczek, a niedługo potem zdecydował się na własny biznes. Tak narodził się Drutex, który w pierwszych latach swojej działalności produkował wszystko, co można było zrobić z drutu – od siatek ogrodzeniowych po klatki dla lisów.
Przełom nastąpił w 1994 roku, gdy postanowiono przestawić się na wytwarzanie okien. Po zakupie maszyn od pewnej firmy z Elbląga uruchomiono pierwszą profesjonalną linię do produkcji stolarki okienno-drzwiowej z PVC. Produkcję rozkręcano powoli, acz konsekwentnie, czego owocem jest teraz ciesząca się zaufaniem firma odnosząca sukcesy zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.
logo
Sztandarowy produkt firmy z Bytowia – okna Drutex SA
Obecnie Drutex jest numerem #1 w Europie pod względem liczby produkowanych okien pionowych i posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert stolarki na rynku. Poza oknami i drzwiami z PVC produkuje również stolarkę aluminiową, drewnianą, drewniano-aluminiową, rolety, drzwi przeciwpożarowe, ogrody zimowe i  fasady. Jego wyroby trafiają do odbiorców na całym świecie. Choć państwa europejskie to główny cel eksportu, to produkty firmy, której siedziba mieści się w Bytowie, są zamawiane przez klientów z USA, Meksyku, Australii czy Japonii. W okna autorstwa polskiej spółki wyposażony jest m.in. hotel Hilton w Nowym Jorku, biurowiec kopalni złota oraz największa fabryka klocków w Meksyku.

DRUTEX W LICZBACH

2300 – liczba zatrudnionych pracowników
7000 – dzienny potencjał produkcyjny
1 000 000 – liczba okien produkowanych w ciągu roku
10 000 000 – liczba okien wyprodukowanych od 1994 r.
620 000 000 zł – przychody ze sprzedaży w 2015 r.
91 000 m2 – powierzchnia produkcyjna
200 – liczba pojazdów floty transportowej
3500 – liczba punktów dilerskich

Idąc z duchem czasu czołowy producent na rynku okien koncentruje się na wdrażaniu nowoczesnych technologii. W procesie produkcyjnym wykorzystuje nowoczesne zaplecze technologiczne obsługujące kilka hal na obszarze kilkudziesięciu hektarów. Ma w swoim wyposażeniu najwyższej jakości maszyny do produkcji profili PVC, szyb zespolonych i stolarki okienno-drzwiowej.
W realizowaniu celu, jakim jest wdrażanie innowacyjności w polskiej gospodarce, pomaga firmie własny dział badań i rozwoju, biuro konstrukcyjne oraz laboratorium badawcze. Kontrola i nadzór nad wszelkimi procesami produkcyjnymi sprawują nowoczesne maszyny i urządzenia do pomiaru jakości wytwarzanych produktów (w tym maszyna badawcza KS Schulten z komorą AWW). Jakość gotowych wyrobów oceniają zaś zewnętrzni eksperci z prestiżowych instytucji certyfikujących w Polsce, Czechach, Niemczech, Rosji, Szwecji, USA i innych krajach.
Jako jeden ze swoich atutów firma podaje silną sieć dystrybucji tworzoną przez lojalnych partnerów handlowych z całego świata. Sprawną dostawę produktów zapewnia jej własna nowoczesna flota transportowa. W razie potrzeby dostawy realizowane są też drogą morską, lotniczą czy kolejową. Przedsiębiorstwo promuje siebie jako dostawcę zdolnego doręczyć zakupiony towar w okresie nie dłuższym niż 7 dni od daty zamówienia.
logo
Flota transportowa, jaką szczyci się czołowy eksporter okien z Polski Drutex SA
Za swoje innowacyjne rozwiązania, wysoką jakość produktów oraz profesjonalną obsługę klientów Drutex na przestrzeni wielu lat zgromadził szereg nagród i wyróżnień takich jak: „Lider Rynku Stolarki”, „Ambasador Polskiej Gospodarki”, „Innowatory Wprost”, „Budowlana Firma Roku” czy „Lider Polskiego Biznesu”. Według raportu Centrum Analiz Branżowych z 2014 roku produkty DRUTEX są najlepiej oceniane przez Polaków spośród wszystkich 15 producentów okien, którzy zgłosili się do wzięcia udziału w przeprowadzonym przez agencję badaniu.
W świadomości klientów zagranicznych Drutex funkcjonuje za sprawą kompleksowej i atrakcyjnej kampanii reklamowej, w której ambasadorami tej marki są rozpoznawalni światowi piłkarze: Jakub Błaszczykowski, Philipp Lahm i Andrea Pirlo. Tak o współpracy z polskim gigantem w branży okien wypowiedział się reprezentant Polski w piłce nożnej
Jakub Błaszczykowski
Piłkarz, reprezentant Polski

Drutex zalicza się do najbardziej renomowanych przedsiębiorstw w naszym kraju. To dla mnie ogromny zaszczyt, że mogę współpracować z przedsiębiorstwem tej klasy. Firma wciąż potwierdza swój międzynarodowy poziom i tak jak ja daje z siebie wszystko, żeby oferować najwyższą jakość. Tak więc wspólnie podążamy tą samą drogą, bo łączy nas podobne podejście.

Wzorem odpowiedzialnych firm Drutex prowadzi też intensywne działania na polu społecznej odpowiedzialności biznesu. W działalności CSR stawia na inicjatywy z zakresu wspierania imprez charytatywnych, pomocy fundacjom i stowarzyszeniom, wyposażenia różnych instytucji w potrzebny sprzęt, finansowania wykształcenia pracowników i fundowania stypendiów dla zdolnych studentów. Od 13 lat jest sponsorem lokalnego klubu piłkarskiego Drutex-Bytovia Bytów, któremu towarzyszył w drodze od klasy okręgowej (V liga) do szczebla ogólnopolskiego (I liga).
Dumą czołowego eksportera okien PCV z Polski jest Europejskie Centrum Stolarki. W ramach tej inwestycji wartej ok. 200 ml zł wybudowano nowoczesny, zautomatyzowany park maszynowy obejmujący hale produkcyjne o łącznej powierzchni 13 boisk piłkarskich i wyposażony w najnowszej generacji maszyny oraz urządzenia.
logo
Europejskie Centrum Stolarki to łączna powierzchnia ponad 91 tysięcy metrów kwadratowych, na której dziennie powstaje do 7000 okien Drutex SA
W 2014 r. rozpoczęto budowę I etapu ECS, a rok później uruchomiono produkcję w ogromnej hali liczącej ponad 30 tys. m2. W 2015 roku firma rozpoczęła budowę II etapu ECS, czyli kolejnych 25 tys. m2 powierzchni produkcyjnej. Jak przewiduje inwestor, rozbudowa tego obiektu umożliwi zwiększenie zdolności produkcyjnych, co pozwoli firmie jeszcze szybciej i odważniej wchodzić na rynki zagraniczne ze swoją ofertą. – Wierzę, że najlepsze dopiero przed nami – prognozuje Leszek Gierszewski.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Drutex SA.

Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl