Banał, ale dlaczego się do tego nie stosujemy? W sieciach społecznościowych, towarzyskich czy profesjonalnych, jak LinkedIn, na stronach internetowych, w korespondencji i innych oficjalnych sytuacjach – zawsze używaj profesjonalnego zdjęcia. Używaj ujęcia, które przedstawia głowę, twarz, ramiona. „Ty jesteś najważniejszym elementem tego zdjęcia” - zauważa autorka i dodaje. „Chcesz wyglądać jak godna zaufania osoba, nie jakbyś właśnie wracał z plaży”.
Co adresu mailowego… Redaktorzy Inn:Poland dostali kiedyś maile od osób zainteresowanych rekrutacją w poważnej firmie, wysłany z adresu @buziaczek.pl. To na pewno sympatyczna nazwa hosta, ale ekhm… Tak więc regułą jest: prowadzimy korespondencję z konta służbowego, a jeśli piszemy prywatnie, adres powinien zawierać: oficjalne imię i nazwisko (Kasiulek87 i Zbychu911 przekreślą naszą wiarygodność w okamgnieniu) oraz rozważnie dobranego providera.