Tak reklamuje się produkcje, w które gra się w tramwaju lub na przystanku
Rodzime studia mogą na razie pomarzyć o takich nakładach na promocję. Ale sukces jest osiągalny. Polscy twórcy uważają, że kluczem jest mechanika – im prościej, tym lepiej. Z takiego założenia wyszli twórcy Timberman – produkcji, w której użytkownik… ścina drzewo.
Gry dla kobiet to żyła złota. W Polsce i na świecie większość użytkowników to kobiety, dlatego profilowanie gier tak się opłaca. To dlatego, oprócz strategii, powstaje tak wiele gier logicznych i łamigłówek.
My produkujemy gry wyścigowe i akcji, czyli segment dla mężczyzn. To wynika z tego, że nasz zespół to głównie przedstawiciele płci brzydkiej i na takich grach się znamy. Czasem żałuję, że nie potrafimy wgryźć się w segment płci pięknej.
Jeśli gra ma mieć miliony pobrań, trzeba postawić na dystrybucję w skali globalnej. Jędrysiak twierdzi, że można tworzyć pod konkretne kraje i kontynenty. To zależy od filozofii firmy.
Można i tak - zwiastun Green Game
Ludzie kochają nowe rzeczy. Ale to nie znaczy, że z nich korzystają. To się tyczy każdej branży. Innowacyjnosć dobrze świadczy o firmie, bo poszukuje czegoś nowego, ale gracz lub klient woli to, co już zna. Stąd taka popularność tych wszystkich strategii, które właściwie są tym samym, ale łatwo je opanować.
Tak było w przypadku Tomasza Graczyka. Gry projektuje on od kilkunastu lat. Ostatnio wydał swoją nową produkcję – Space Box. Przy jej tworzeniu korzystał z technologii VR, bo chciał pokazać graczom, jak można podejść do prostej platformówki w innowacyjny sposób. Ale wyniki sprzedaży są marne, sam przyznaje. Teraz wraca do stałej pracy, ponieważ nie jest w stanie utrzymać się ze swojej pasji.
Obecnie dla dewelopera nie liczy się tak bardzo gracz, co sklep. One tak układają tytuły, że albo ciężko się w nich połapać, albo promują tylko największe produkcje. To od nich zależy często "być albo nie być" danej gry. Dlatego powstaje tyle takich samych gier. One się dobrze sprzedadzą, co jest zyskiem dla dewelopera i dla sklepu, który ma z tego prowizje.
Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl