
Reklama.
Na zlecenie Stowarzyszenia na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego „Nomada” powstała internetowa platforma edukująca na temat uchodźców. Trailer i cały projekt przygotowała agencja Cyber Kids on Real.
Platforma Ulica Antakia ma zwiększyć wiedzę Polaków na temat uchodźców z Bliskiego Wschodu i pokazać im, dlaczego zdecydowali się na emigrację, pokazuje też różnice kulturowe. Główne problemy, z jakimi spotykają się uchodźcy, zostały pokazane w postaci krótkich gifów.
Ucieka klasa średnia
Przy ulicy Antakii mieszkają różni bohaterowie, w większości muzułmanie, syryjska klasa średnia. – Ta symboliczna ulica posłużyła nam do opowiedzenia historii o jej mieszkańcach – mówi Dominik Cymer, dyrektor kreatywny Cyber Kids on Real. Ulica ma być elementem budującym emocjonalny pomost z drugim człowiekiem. Może chodzić o zwykłe, osobiste rzeczy – plany, uczucia, ulubione przedmioty, przyzwyczajenia, wszystko z czego z dnia na dzień niektórzy muszą zrezygnować. – Dlatego, aby przybliżyć temat uchodźstwa, zdecydowaliśmy się na konwencję mocno osadzoną w popkulturze, która jest przyjazna w odbiorze i łatwa do identyfikacji w linii odbiorca – bohater – dodaje Cymer.
Na platformie się nie kończy, stowarzyszenie „Nomada” przygotowało publikacje dla pracowników służby zdrowia, pomocy społecznej i placówek edukacyjnych z rekomendacjami do pracy z uchodźcami. Wszystko w ramach projektu „Marhaba – bo warto przekraczać różne granice” realizowanego razem z Muzułmańskim Centrum Kulturalno – Oświatowym we Wrocławiu oraz Dziennikiem Opinii Krytyki Politycznej, współfinansowanego w ramach programu „Obywatele dla demokracji” finansowanego z funduszy EOG.
Napisz do Redakcji: kontakt@innpoland.pl