Polski start-up zachęca do zatrudnienia przez Facebook. Kumoterstwo w social media ułatwia pracę rekruterom

Tomasz Szpikowski, współtwórca serwisu lepszapraca.pl
Tomasz Szpikowski, współtwórca serwisu lepszapraca.pl Fot. Łukasz Giza / Agencja Gazeta
Współczesne metody rekrutacji nie spełniają wymagań pracodawców – uważają eksperci HR. Do łask coraz częściej powraca system rekomendacji pracownika, zwłaszcza przez media społecznościowe. Serwis lepszapraca.pl planuje wykorzystać tę koniunkturę, tworząc społeczną platformę do rekrutacji.

Przede wszystkim wykorzystywany jest Facebook – 80 proc. wzmianek na temat polecania pracy w social media pojawia się właśnie tam, wynika z badań Sotrender i Combine. Dlaczego do łask powraca system rekomendacji?

Główną problemem przy rekrutacji jest, zdaniem pracowników HR, niski poziom weryfikacji kompetencji oraz dopasowania potencjalnego pracownika do potrzeb organizacji w serwisach rekrutacyjnych działających w sieci. Specjaliści podkreślają, że duża liczba CV, które trafiają z pośrednictwem takich serwisów do pracodawcy, w ogóle nie pokrywa się z realnymi potrzebami.
Tomasz Szpikowski, współzałożyciel platformy LepszaPraca.pl

Obecnie większość rekrutacji przeniosła się do internetu, brakuje jednak adekwatnych narzędzi, które faktycznie ułatwiają pracę działów HR. Brakuje także rzetelnych informacji na temat rozpowszechnienia zjawiska polecania pracy w internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych.

Zdaniem ekspertów ds. rynku pracy, polecenia i rekomendacje znacznie ułatwiają rekrutującym procesy sprawdzania zgłoszeń, bo znacznie ograniczają liczbę CV do analizy. Podkreślają również, że rzadko zdarzają się sytuacje, by tak polecony kandydat nie spełniał oczekiwań firmy, która chce go zatrudnić.

Na zapotrzebowanie na taką formę weryfikacji chce odpowiedzieć portal Lepszapraca.pl. Twórcy chcą połączyć ze sobą wykorzystanie social media oraz crowdsourcingu i stworzyć nową platformę do rekrutacji.

Oprócz Facebooka, praca jest polecana poprzez branżowe strony, fora dyskusyjne i mikroblog Twitter.

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.