Współczesne metody rekrutacji nie spełniają wymagań pracodawców – uważają eksperci HR. Do łask coraz częściej powraca system rekomendacji pracownika, zwłaszcza przez media społecznościowe. Serwis lepszapraca.pl planuje wykorzystać tę koniunkturę, tworząc społeczną platformę do rekrutacji.
Przede wszystkim wykorzystywany jest Facebook – 80 proc. wzmianek na temat polecania pracy w social media pojawia się właśnie tam, wynika z badań Sotrender i Combine. Dlaczego do łask powraca system rekomendacji?
Główną problemem przy rekrutacji jest, zdaniem pracowników HR, niski poziom weryfikacji kompetencji oraz dopasowania potencjalnego pracownika do potrzeb organizacji w serwisach rekrutacyjnych działających w sieci. Specjaliści podkreślają, że duża liczba CV, które trafiają z pośrednictwem takich serwisów do pracodawcy, w ogóle nie pokrywa się z realnymi potrzebami.
Zdaniem ekspertów ds. rynku pracy, polecenia i rekomendacje znacznie ułatwiają rekrutującym procesy sprawdzania zgłoszeń, bo znacznie ograniczają liczbę CV do analizy. Podkreślają również, że rzadko zdarzają się sytuacje, by tak polecony kandydat nie spełniał oczekiwań firmy, która chce go zatrudnić.
Na zapotrzebowanie na taką formę weryfikacji chce odpowiedzieć portal Lepszapraca.pl. Twórcy chcą połączyć ze sobą wykorzystanie social media oraz crowdsourcingu i stworzyć nową platformę do rekrutacji.
Oprócz Facebooka, praca jest polecana poprzez branżowe strony, fora dyskusyjne i mikroblog Twitter.
Tomasz Szpikowski, współzałożyciel platformy LepszaPraca.pl
Obecnie większość rekrutacji przeniosła się do internetu, brakuje jednak adekwatnych narzędzi, które faktycznie ułatwiają pracę działów HR. Brakuje także rzetelnych informacji na temat rozpowszechnienia zjawiska polecania pracy w internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych.